کد خبر: 510790
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۹:۳۴
| |

خطاب به آمریکا:

چین: تماس‌های رسمی و فروش سلاح به تایوان را متوقف کنید

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، دولت پکن از آمریکا می‌خواهد تا تماس های رسمی با تایوان و فروش سلاح به آن را متوقف کرده و از سیاست چین واحد برای اجتناب از تخریب بیشتر روابط بین واشنگتن و پکن تبعیت کند.

چین: تماس‌های رسمی و فروش سلاح به تایوان را متوقف کنید
کد خبر: 510790
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۹:۳۴

اعتمادآنلاین| هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: پکن به آمریکا تاکید می‌کند تا به صورت کامل ماهیت به شدت حساس وضعیت موجود را بفهمد و بداند که فروش سلاح به تایوان می‌تواند چه پیامدهایی در پی داشته باشد. همچنین آمریکا باید از اولویت چین واحد و سه بیانیه مشترک بین پکن و واشنگتن تبعیت کرده و تمامی تماس‌های رسمی و روابط نظامی و همچنین فروش سلاح به تایوان را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: واشنگتن همچنین باید با نیروهای جدایی‌طلب حامی استقلال تایوان و همچنین فعالیت‌های آنها مخالفت کند تا از تخریب بیشتر روابط بین آمریکا و پکن اجتناب شود و به صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان منجر گردد.

وزارت خارجه چین همچنین بیانیه‌ای را به مناسبت سی و نهمین سالگرد اعلامیه مشترک آمریکا و چین درباره فروش سلاح به تایوان که با هدف اجتناب از وخامت روابط بین دو کشور پیرامون این مساله منتشر کرد. چین و ایالات متحده بر سر تفسیر لحن این اعلامیه اختلاف نظر دارند.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این اعلامیه گفت: مقام‌های دو کشور دورنمای کاملا متفاوتی درباره این اعلامیه دارند و اختلاف نظر در این مورد مشهود است.

سخنگوی وزارت خارجه چین هچنین به 11 توافق تسلیحاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با تایوان به ارزش 18.3 میلیارد دلار به عنوان شاهدی بر این مساله اشاره کرد که ایالات متحده تعهداتش با پکن را نقض کرده است.

وی همچنین به نخستین فروش تسلیحاتی تایید شده دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با تایوان به ارزش 750 میلیون دلار نیز اشاره کرد و ادامه داد: عزم چین برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را نباید دست کم گرفت حتی اگر اتحاد مسالمت‌آمیز، آرمان مشترک همه مردم چین باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها