واکنش تند کره شمالی به توافق همکاری نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

وزارت امور خارجه کره شمالی توافق افزایش همکاری نظامی میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را محکوم کرده و پاسخ متقابل به آن را اعلام کرد.

واکنش تند کره شمالی به توافق همکاری نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی
کد خبر: 561439
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۵:۳۹:۳۵

وزارت امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه توافق اخیر میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در حاشیه نشست سران ناتو را محکوم کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «گاردین»، این مقام کره شمالی اعلام گفت: «واقعیت به روشنی نشان می‌دهد که هدف حقیقی آمریکا از پخش شایعه "تهدید ناشی از کره شمالی" این است که بهانه‌ای برای کسب برتری نظامی در حوزه اقیانوس هند-آرام داشته باشد».

او همچنین بیان داشت: «وضع عمومی، حاکی از نیاز فوری‌تری برای تقویت دفاع کشور به منظور سازگاری فعالانه با تنش‌آلود شدن سریع فضای امنیتی شبه جزیره کره و باقی نقاط جهان است».

در بیانیه این مقام کره شمالی آمده است: «سران آمریکا، ژاپن و کروه جنوبی برای مقابله با کره شمالی فکرشان را روی هم گذاشته و اقدامات خطرناک نظامی مشترک علیه این کشور از جمله به راه انداختن رزمایش‌های مشترک نظامی را به بحث گذاشتند».

هفته گذشته نیز این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا هم‌زمان با اجرای گستاخانه رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی و ژاپن، در حال اقدام تمام عیار برای ایجاد ناتوی آسیایی است».

با این وجود نیروهای پدافند هوایی ژاپن روز ۲۹ ژوئن (هشتم تیر ماه) به همراه ارتش ایالات متحده رزمایش هوایی با حضور جنگنده‌ها بر فراز آب‌های ژاپن و دریای چین شرقی برگزار کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها