کد خبر: 562669
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۰:۵۴:۰۲
| |

آمریکا به چین در قبال موضعش درباره جنگ اوکراین فشار وارد می‌کند

​آمریکا در پی برگزاری نشست سران گروه اقتصادی 20، از چین خواست تا موضع خود را با موضع غرب در مخالفت با حمله روسیه به اوکراین متحد کند.

آمریکا به چین در قبال موضعش درباره جنگ اوکراین فشار وارد می‌کند
کد خبر: 562669
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۰:۵۴:۰۲

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه بسته‌ای تسلیحاتی برای اوکراین به ارزش 400 میلیون دلار را که شامل چهار سامانه توپخانه راکتی با تحرک بالا (HIMARS) می‌شود، امضا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از جامعه بین‌الملل خواست تا در زمینه محکوم ساختن حمله روسیه به اوکراین با همدیگر متحد شوند. بلینکن در اظهاراتی به خبرنگاران گفت که با وانگ یی، همتای چینی خود در مورد موضع همسوی پکن با مسکو ابراز نگرانی کرده است.

این دو وزیر خارجه در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 20 در جزیره بالی اندونزی بیش از پنج ساعت گفتگو کردند. روز جمعه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان این رویداد از نشستی در آنجا خارج شده و غربی‌ها را به سبب طرح "انتقادات دیوانه وار" محکوم کرد.

وزارت خارجه چین بدون اشاره به جزئیات گفت که وانگ یی و آنتونی بلینکن درباره "مساله اوکراین" گفتگو کرده‌اند.

این روزنامه همچنین به نقل از وانگ یی نوشت که او گفته است، روابط چین و آمریکا در خطر "به بی‌راهه کشیدن" هر چه بیشتر است و بسیاری از مردم بر این باورند که آمریکا از یک مشکل جدی "چین هراسی" رنج می‌برد.

کمی قبل از حمله روسیه به اوکراین، پکن و مسکو یک شراکت "بدون محدودیت" را اعلام کردند، اگرچه مقامات آمریکایی گفتند که ندیده‌اند چین تحریم‌های آمریکا علیه روسیه  را دور بزند یا تجهیزات نظامی به این کشور ارائه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها