جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید:

بحث درباره مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین خیلی زود است/واشنگتن به تضمین پیروزی کی‌یف کمک خواهد کرد

هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا ضمن بیان این که واشنگتن به تضمین پیروزی کی‌یف کمک خواهد کرد، مدعی شد ایالات متحده معتقد است برای بحث درباره مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین خیلی زود است.

بحث درباره مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین خیلی زود است/واشنگتن به تضمین پیروزی کی‌یف کمک خواهد کرد
کد خبر: 561620
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۱:۵۷

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه (سوم ژوئیه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» مدعی شد، واشنگتن معتقد است برای بحث در مورد مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف خیلی زود است زیرا هیچ یک از طرفین آماده چنین مذاکراتی نیستند.

به گزارش فارس و به نقل از راشا تودی، کربی در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا باید روسیه و اوکراین را به سمت مذاکرات صلح سوق دهد، گفت: زمان آن است که ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه دهد. هدف واشنگتن این است که اطمینان حاصل کند کی‌یف تعیین‌کننده چگونگی پیروزی و شرایط آن باشد. 

این مقام آمریکایی در ادامه با بیان این که «نمی‌خواهیم شاهد شکست اوکراین از روسیه باشیم و به همین دلیل به کمک‌ها ادامه می‌دهیم»، افزود ایالات متحده به تنهایی ۷ میلیارد دلار کمک به اوکراین اختصاص داده است.

کربی در خصوص مذاکرات احتمالی در آینده گفت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به شما می‌گوید که اکنون زمان آن نیست و ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم هیچ نشانه‌ای مبنی بر علاقه‌مندی به گفت‌وگوهای انجام شده نشان نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها