«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

چرا بحران لبنان به منطقه خلیج‌فارس گره خورده است؟

فارغ از مشکلات انرژی که یک سر آن به طور حتم به نفت و نفت هم عمده آن از منطقه خلیج‌فارس تامین می‌شود، کلاف سردرگم بحران تشکیل کابینه لبنان هم در هر صورت به منطقه می‌رسد.

چرا بحران لبنان به منطقه خلیج‌فارس گره خورده است؟
کد خبر: 562328
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- فارغ از مشکلات انرژی که یک سر آن به طور حتم به نفت و نفت هم عمده آن از منطقه خلیج‌فارس تامین می‌شود، کلاف سردرگم بحران تشکیل کابینه لبنان هم در هر صورت به منطقه می‌رسد.

اخبار رسیده از لبنان حکایت از آن دارند که نجیب میقاتی نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه و در عین حال نخست‌وزیر پیشبرد امور کشور را به حال خود رها کرده و به جای پاسخ به سه پیشنهاد رئیس‌جمهور این کشور در رابطه با تشکیل کابینه برای ادای مناسک عمره عازم عربستان سعودی شد.

در مقابل وزرای خارجه کویت و قطر نیز که در لبنان حضور داشتند، نشست مفصلی را با جبران باسیل رهبر جریان ملی‌گرای آزاد برگزار کردند.

فارغ از صحت و سقم اخبار منتشر شده، این تکاپوی دیپلماتیک در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به دلیل آنچه اهانت وزیر اطلاع‌رسانی لبنان به عربستان خوانده شد، برای مدتی نه‌چندان کوتاه لبنان و به تبع آن صحنه سیاسی و اقتصادی آن را به طور کامل بایکوت کرده و باعث شدت گرفتن بحران این کشور شدند.

امروز لبنان برای خروج از بحران شدید و حیاتی که امکان فروپاشی کامل کشور را هم در تاروپود خود دارد به هر چیز چنگ می‌زند به این امید که روزنه‌ای پیدا شود.

به اعتقاد کارشناسان، اگر کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس پای خود را از روی روزنه‌های تنفس لبنان بردارند، قدم بزرگی در راستای نجات این کشور برداشته‌اند و نیازی به فریادهای رسانه‌ای به منظور یافتن روزنه نجات برای لبنان نیست، مگر آنکه در پس این تکاپوی آنها اهدافی فراتر از کمک به لبنان پنهان باشد و در چارچوب یارکشی‌ها و البته باج‌گیری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام شده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها