روسیه ۲ سامانه راکتی پیشرفته آمریکایی را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۲ فروند سامانه راکتی پیشرفته آمریکا را منهدم کرده است.

روسیه ۲ سامانه راکتی پیشرفته آمریکایی را منهدم کرد
کد خبر: 562158
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ۲۰:۰۵:۵۵

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرده سامانه راکتی آمریکایی «هیمارس» را در اوکراین منهدم کرده است.

به گزارش فارس، طبق گزارش راشاتودی، نیروهای روسیه موفق شده‌اند دو فروند «سامانه توپخانه راکتی بسیار متحرک» (هیمارس) آمریکایی را در منطقه دونباس اوکراین منهدم کند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد از زمان آغاز جنگ اوکراین این سامانه‌های راکتی پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در منطقه مالوتارانوکا» در جمهوری خلق دونتسک، موشک‌های هواپایه  نقطه‌زن دو سامانه راکت‌انداز هیمارس و دو زاغه مهمات مربوط به آنها را منهدم کردند.»

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

روسیه بارها  به آمریکا و متحدان این کشور هشدار داده عرضه سلاح به اوکراین باعث طولانی شدن درگیری‌ها در این کشور و ایجاد مشکلات درازمدت منجر خواهد شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت برخی از سلاح‌های خارجی که به اوکراین ارسال می‌شوند سر از خاورمیانه در می‌‌آورند.

ارتش روسیه همچنین این را روشن کرده که هر محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین را به عنوان اهداف مشروع خود در نظر خواهد گرفت.

اواخر ماه گذشته کشورهای گروه ۷ اعلام کردند ارسال سلاح به اوکراین را تا هر زمانی که ضرورت ایجاب کند ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها