کد خبر: 553591
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۷:۲۱:۰۲
| |

رهگیری جت‌های روسی و چینی از سوی جنگنده‌های ژاپن و کره جنوبی

منابع خبری از رهگیری جت‌های چین و روسیه از سوی جنگنده‌های ژاپن و کره جنوبی خبر دادند.

رهگیری جت‌های روسی و چینی از سوی جنگنده‌های ژاپن و کره جنوبی
کد خبر: 553591
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۷:۲۱:۰۲

وزارت دفاع ژاپن سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از رهگیری شماری از جت‌های نظامی چین و روسیه خبر داد.

به گزارش فارس، به گزارش منابع خبری، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور چند فروند جت نظامی چین و روسیه را که به حریم هویی ژاپن نزدیک شده بودند، رهگیری کردند. این پرواز جت‌های روسی و چینی حین برگزاری نشست گروه چهارجانبه انجام شد. وزیر دفاع ژاپن این اقدام روسیه و چین را به «احتمال زیاد تحریک آمیز» خواند.

 این در حالی است که  کره جنوبی نیز از رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه و چین  خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع کره جنوبی شمار جت‌های نظامی چین را چهار فورند ذکر کرد و افزود که این جت‌ها وارد «منطقه شناسایی هوایی» این کشور شدند. برخی منابع خبری شمار جت‌های روسیه و چین را شش فروند ذکر کردند.

کره جنوبی اعلام کرده که این هواپیماهای  نظامی که بین آن‌ها جنگنده نیز وجود داشت حریم هوایی کره جنوبی را نقض نکردند.

ورود این هواپیماها به حریم هوایی کره جنوبی در آخرین روز سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه شرق آسیا صورت گرفته است که می‌تواند حامل پیامی هشدار آمیز به واشنگتن و متحدانش در منطقه باشد.

 بایدن روز گذشته (دوشنبه) طی نشست خبری با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در توکیو گفت اگر تهاجم نظامی علیه تایوان انجام شود، آمریکا نیز آماده‌ است که به ‌شکل نظامی دخالت کند.وی با ادعای اینکه آمریکا به سیاست «چین واحد» متعهد است اما مدعی شد دولت پکن در حال بازی‌کردن با آتش درخصوص تایوان است.

وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در توکیو و سئول شدیدا واکنش نشان داد و تاکید کرد هیچ‌کس نباید عزم راسخ چین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی را دستکم بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا از روز پنج شنبه  گذشته ابتدا به کره جنوبی و سپس به ژاپن سفر کرده است و قرار است امروز به واشنگتن بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها