کد خبر: 555798
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۲:۳۷:۰۴
| |

روسیه:

گروه تروریستی جبهه النصره ۹حمله در منطقه کاهش تنش در ادلب انجام داد

وزارت دفاع روسیه امروز(یکشنبه) اعلام کرد که گروه تروریستی «جبهه النصره» در ساعات گذشته ۹ حمله به منطقه «کاهش تنش» در ادلب واقع در شمال غرب سوریه انجام داده است.

گروه تروریستی جبهه النصره ۹حمله در منطقه کاهش تنش در ادلب انجام داد
کد خبر: 555798
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۲:۳۷:۰۴

«اولگ ژوراولوف»معاون مرکز هماهنگی روسیه دربیانیه‌ای گفت که طی ۲۴ساعت گذشته ۹مورد حمله گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش در ادلب رصد شده است. 

به گزارش ایرنا، به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی توضیح داد که ۴ حمله در استان حلب و پنج حمله در استان ادلب ثبت شده است.

حملات گروه های تروریستی حامی ترکیه از جمله جبهه النصره در روزهای اخیر و در پی اعلام اردوغان مبنی بر حمله نظامی به جنوب سوریه تشدید شده است. 

درهمین حال وزارت خارجه روسیه نگرانی خود را از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز کرده و امیدوار است که آنکارا از اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود خودداری کند.

منابع میدانی سوریه چند روز پیش به شبکه المیادین گفته بودند که روسیه می‌خواهد با ارسال پیام‌های هشداردهنده به ترکیه، آمادگی خود را برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه و همچنین ادامه حضور نظامی در منطقه اعلام کند.

وزارت خارجه سوریه نیز در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل، به ایجاد منطقه امن توسط ترکیه در داخل خاک سوریه اعتراض و تاکید کرد که این اقدام نوعی تجاوز به خاک سوریه است.

«رجب طیب اردوغان»رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته گفت که ترکیه مناطق «تل رفعت» و منبج در شمال سوریه را از وجود تروریست ها پاکسازی خواهد کرد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد وگفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارد.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

کشورهای مخالف ایران و روسیه در سوریه نیز همواره تلاش کرده اند از این گروه های تروریستی دفاع کرده و ارتش دولت قانونی سوریه را که قصد بازپس گیری این مناطق را دارد متهم به جنایت جنگی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها