کد خبر: 561239
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۶:۴۲:۱۴
| |

همکاری‌ بازرگانی محور دیدار مقامات ازبکستان و بنگلادش

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و سفیر بنگلادش در ازبکستان چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را بررسی کردند.

همکاری‌ بازرگانی محور دیدار مقامات ازبکستان و بنگلادش
کد خبر: 561239
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۶:۴۲:۱۴

«ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و «محمد جهانگیر علم» سفیر بنگلادش در این کشور در دیداری در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را بررسی کردند.

به گزارش فارس، طرفین در این دیدار در مورد هماهنگی تلاش‌های ازبکستان و بنگلادش در چارچوب سازمان ملل متحد و دیگر ساختارهای چندجانبه تبادل نظر کردند.

در این دیدار با طرف بنگلادش، تشدید همکاری‌های متقابل در بخش نساجی از جمله پیشنهاداتی برای مشارکت شرکت‌های بزرگ بنگلادشی در ایجاد مراکز نساجی در ازبکستان، از جمله در قلمرو مناطق آزاد اقتصادی تخصصی، اجرای طرح‌های سرمایه گذاری مشترک در تولید محصولات ساخته شده، مورد بررسی قرار گفت.

همچنین بر اهمیت حمایت همه جانبه از روابط مستقیم بین محافل بازرگانی، اتاق‌های بازرگانی و صنایع و اتحادیه‌های نساجی دو کشور تاکید شد.

طرفین قصد خود را برای بررسی برگزاری اولین نشست شورای بازرگانی ازبکستان و بنگلادش در آینده نزدیک اعلام کردند.

بنگلادش استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 15 اکتبر سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها