کد خبر: 559010
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۶:۳۵:۱۴
| |

میلیون‌ها سیل‌زده در بنگلادش و هند چشم انتظار کمک هستند

مقام های بنگلادش و هند روز دوشنبه درصدد کمک رسانی به ۹ میلیون شهروند سیل زده در دو کشور برآمدند.

میلیون‌ها سیل‌زده در بنگلادش و هند چشم انتظار کمک هستند
کد خبر: 559010
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۶:۳۵:۱۴

باران های موسمی در مناطق کم ارتفاع بنگلادش باعث سیلاب های مرگباری در منطقه «سیلهت» در شمال شرقی این کشور شد و شمار زیادی را سرگردان و آواره کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «عتیق الحق» مدیر بخش مدیریت فاجعه بنگلادش این سیلاب را در ۱۲۲ سال اخیر در منطقه سیلهت، بدترین سیلاب ارزیابی کرد.

حدود ۳۰۰ هزار نفر به پناهگاه هایی در منطقه سیلهت منتقل شده اند، با این حال بیش از ۴ میلیون نفر در نزدیکی مناطق زیر آب رفته گیر افتاه اند که چالش هایی را در زمینه کمک رسانی ایجاد کرده است.

«محمد مشرق حسین» رئیس اجرایی منطقه سیلهت اوضاع را همچنان نگران کننده خواند و گفت: ما در حال اتخاذ تمهیدات بیشتر برای تامین تجهیزات امدادرسانی هستیم. در حال حاضر، چالش اصلی دسترسی به همه و اطمینان از فراهم بودن آب آشامیدنی است.

در همین حال، مقام های ایالت آسام هند گفتند از زمان شروع بارش های شدید و کاهش سیلاب ها، تقریبا ۲۶ نفر جان باخته اند.

بیش از یک میلیون زمین کشاورزی در این ایالت زیر آب رفته است و ۴.۵ میلیون نفر از محل اسکان خود رانده شده و ۲۲۰ هزار نفر نیز به پناهگاه های موقت منتقل شده اند.

بنگلادش و هند در سال های اخیر و به دلیل تغییرات اقلیمی تجربه های تلخی از بارش های سنگین و جاری شدن سیل های مرگبار دارند که منجر به خسارت های جانی و مالی بسیاری در این کشورها شده است.  

فعالان و کارشناسان محیط زیست بارها درباره خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی که منجر به فجایع بزرگ می شوند به ویژه در بنگلادش هشدار داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها