کد خبر: 558848
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۲۰:۵۴:۳۶
| |

تظاهرات هزاران آواره روهینگیا در بنگلادش/ «خواستار بازگشت به میانمار هستیم»

​ده‌ها هزار پناهجوی اقلیت مسلمان روهینگیا پنج سال پس از آوارگی در بنگلادش به دلیل اقدامات سرکوبگرانه دولت میانمار، روز یکشنبه در بنگلادش تظاهرات کرده و خواستار بازگشت به کشورشان شدند.

تظاهرات هزاران آواره روهینگیا در بنگلادش/ «خواستار بازگشت به میانمار هستیم»
کد خبر: 558848
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۲۰:۵۴:۳۶

امروز یکشنبه ده‌ها هزار پناهجوی اقلیت مسلمان روهینگیا در بنگلادش تظاهرات کرده و خواستار بازگشت به میانمار شدند.

به گزارش ایسنا، حدود یک میلیون نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در کلبه‌های چوبی و حلبی در ۳۴ اردوگاه در جنوب شرقی بنگلادش، بدون کار، در شرایط نامناسب و بدون تحصیلات زندگی می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دولت بنگلادش، در اوت ۲۰۱۹ از تظاهرات یک‌صد هزار پناهجوی روهینگیا جلوگیری کرد، اما امروز در آستانه روز جهانی پناهندگان به مردم روهینگیا اجازه تظاهرات «بازگشت به خانه» را داده است.

پلیس گزارش داد که هزاران پناهجو، از جمله کودکان، در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت کردند و بنرهایی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود: «بس است! بیا به خانه برگردیم».

هزاران نفر از مردم روهینگیا پنج سال قبل در میانمار کشته و آواره شدند. از آن زمان تا امروز، این مردم با ترک میانمار، در کمپ‌های یک شهر مرزی در بنگلادش زندگی می‌کنند. کشور بنگلادش برای پناهجویان روهینگیایی سرپناه فراهم کرده، اما تلاش‌های بین‌المللی اندکی برای بازگرداندن آوارگان به میانمار انجام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها