کد خبر: 557162
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۸:۲۳:۴۸
| |

توافق آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای رزمایش رهگیری موشک‌های کره شمالی

وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بر سر برگزاری رزمایش نظامی برای رهگیری موشک‌های کره شمالی توافق کردند.

توافق آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای رزمایش رهگیری موشک‌های کره شمالی
کد خبر: 557162
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۸:۲۳:۴۸

بعد از ابراز نگرانی معاونان وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی و درخواست از پیونگ‌یانگ برای پایبندی به محدودیت‌ها، سه کشور همکاری نظامی مشترک نیز در این خصوص انجام خواهند داد.

به گزارش فارس، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن و «لی جونگ ساب» وزیر دفاع کره جنوبی شامگاه شنبه بر سر برگزاری رزمایش نظامی برای رهگیری موشک‌های کره شمالی توافق کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وزرای دفاع سه کشور در حاشیه اجلاس امنیت آسیایی موسوم به «گفتگوی شانگری-لا» در سنگاپور دیدار و درخصوص همکاری نظامی علیه پیونگ‌یانگ مباحثه کردند.

بر این اساس، آستین، کیشی و لی ضمن اشاره به توسعه برنامه موشکی کره شمالی، برگزاری تمرینات نظامی مشترک در زمینه کشف و رهگیری موشک‌های این کشور را ضروری دانستند.

وزرای دفاع ژاپن و کره جنوبی نیز که روابط آنها روزهای سختی را سپری می‌کند، در مورد نیاز به بازگرداندن اعتماد بین نهادهای نظامی یکدیگر تاکید کردند.

به نوشته ریانووستی، این سه کشور در بیانیه مشترکی «شلیک‌های مکرر موشکی کره شمالی» را محکوم کردند و «صلح و ثبات در تنگه تایوان» و «رد تلاش‌های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود» را مهم برشمردند.

روز چهارشنبه نیز نمایندگان ارشد دولت‌های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی ضمن محکوم کردن آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، از پیونگ‌یانگ خواستند به مذاکرات خلع سلاح شبه‌جزیره کره بازگردد. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی حداقل ۱۸ دور آزمایش تسلیحاتی در سال جاری انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها