کد خبر: 558221
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۸:۴۹:۰۸
| |

استولتنبرگ:

شرکای ناتو در آسیا و اقیانوسیه برای نخستین بار در اجلاس مادرید شرکت می‌کنند

دبیرکل ناتو امروز ضمن اعلام اینکه رئیس‌جمهوری اوکراین قرار است در اجلاس آتی سران ناتو شرکت کند، گفت که شرکای ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز برای نخستین بار در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

شرکای ناتو در آسیا و اقیانوسیه برای نخستین بار در اجلاس مادرید شرکت می‌کنند
کد خبر: 558221
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۸:۴۹:۰۸

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز و در پایان اجلاس دو روزه وزیران دفاع کشورهای عضو در کنفرانسی خبری شرکت کرد و پس از قرائت بیانیه ای به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش ایرنا، به گفته استولتنبرگ، زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در اجلاس یازده روز آتی سران ناتو در مادرید شرکت خواهد کرد.

وی همچنین خبر داد که شرکای ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز برای نخستین بار در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که متحدان این سازمان از سال ۲۰۱۴ از ارتش اوکراین پشتیبانی کرده و ده‌ها هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌اند. استولتنبرگ ضمن سازنده خواندن دیدار خود با وزیر دفاع گرجستان، گفت که سران ناتو در اجلاس مادرید در مورد عضویت این کشور در ناتو تبادل‌نظر خواهند کرد.

استولتنبرگ در مورد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو و مخالفت ترکیه با این موضوع گفت: به دنبال یافتن راه‌حلی سریع در این زمینه بوده و نگرانی‌های ترکیه را مدنظر قرار می دهیم. تمام تصمیم‌گیری‌ها در ناتو با اجماع انجام می‌شود که این امر زمان‌بر بوده و نمی‌توان گفت که چه زمانی پیوستن فنلاند و سوئد نهایی خواهد شد.

دبیرکل ناتو در پاسخ به سوالی در مورد انکه تمام وعده‌های نظامی این سازمان به اوکراین عملی نشده، گفت که تحویل تجهیزات نظامی به اوکراین از لحاظ لجستیکی کار عظیمی است و تلاش ناتو آن است که وعده‌هایش با تجهیزاتی که واقعاً تحویل داده می شود، منطبق باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها