کد خبر: 540888
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۲۱:۰۰:۲۰
| |

نشست اضطراری ناتو درباره اوکراین برگزار می‌شود

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیران خارجه ناتو روز جمعه در بروکسل درباره حمله روسیه به اوکراین یک نشست اضطراری خواهند داشت.

نشست اضطراری ناتو درباره اوکراین برگزار می‌شود
کد خبر: 540888
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۲۱:۰۰:۲۰

متحدان ناتو پس از دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در انجام "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین سعی کرده‌اند، جناح شرقی خود را تقویت کنند. 

به گزارش ایرنا، به نقل از "فرانس ۲۴"،  ناتو با این حال تاکید کرده است که در جنگ اوکراین دخالت نظامی نخواهد کرد. 

علاوه بر ناتو، مجمع عمومی سازمان ملل نیز نشست اضطراری و فوری از روز گذشته درباره بحران اوکراین برگزار کرده و قرار است در پایان سخنرانی‌های این نشست مجمع عمومی که امروز وارد دومین روز خود شده،  پیش نویس قطعنامه‌ای در محکومیت روسیه و حمایت از اوکراین به رای ۱۹۳ عضو سازمان ملل گذاشته شود. 

وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت‌های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهو روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها