کد خبر: 544530
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۴:۱۹:۰۸
| |

جنگ اوکراین، ماموریت استولتنبرگ در ناتو را تمدید می کند

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارد به دلیل جنگ اوکراین دوره ریاستش بر این ائتلاف نظامی را یک سال دیگر تمدید کند.

جنگ اوکراین، ماموریت استولتنبرگ در ناتو را تمدید می کند
کد خبر: 544530
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۴:۱۹:۰۸

دوره ریاست فعلی استولتنبرگ بر ناتو یک اکتبر (۹ مهر) به پایان می رسد و قرار بر این بود که وی تا پایان سال ۲۰۲۲ ریاست بانک مرکزی زادگاهش نروژ را برعهده گیرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در عین حال در مورد ادامه حضورش در ناتو گفت، تصمیم در این مورد برعهده کشورهای عضو است.

تهاجم روسیه به اوکراین باعث بزرگترین بحران پناهجویی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم شده و کشورهای غربی را به تجدید نظر در سیاست های دفاعی خود واداشته است.

استولتنبرگ که یک اقتصاددان تحصیل کرده و رهبر سابق حزب کارگر نروژ بوده، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ قبل از آنکه به ریاست ناتو منصوب شود، پست نخست وزیری نروژ را برعهده داشت. وی همچنین در دوره ای وزیر دارایی و نیرو بوده است.

دولت نروژ ماه گذشته «آیدا ولدون باچه» معاون رئیس بانک مرکزی این کشور را به مدت ۹ ماه به عنوان رئیس این بانک معرفی کرد و قرار بر این بود که استولتنبرگ این پست را تا پایان سال برعهده گیرد.

رئیس بانک مرکزی مسئول تعیین نرخ بهره و مدیریت ثبات مالی، همچنین نظارت بر صندوق سرمایه دولتی نروژ است که بزرگترین صندوق در جهان با دارایی ۱.۴ تریلیون دلار محسوب می شود.

استولتنبرگ که ۶۲ سال سن دارد، در سال ۲۰۱۴ به عنوان دبیرکل ناتو انتخاب شد و پس از یک دوره از حضورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بار دیگر در این سمت ابقا شد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها