کد خبر: 557758
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۵:۳۷:۰۵
| |

احتمال «کاهش نرخ مالیات» در بریتانیا

​مقام‌های دولت بریتانیا از تصمیم خود برای کاهش نرخ مالیات، به محض اینکه شرایط مالی این کشور اجازه بدهد، خبر دادند.

احتمال «کاهش نرخ مالیات» در بریتانیا
کد خبر: 557758
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۵:۳۷:۰۵

«براندون لوئیس»‌، دومین وزیر کابینه است که خواستار اجرای زودتر برنامه کاهش مالیات بر در‌آمد در زمانی که دولت منابع مالی کافی در اختیار دارد، شد. 

به گزارش ایلنا، به نقل از اسکای‌نیوز، وزیر ایرلند شمالی هم گفته‌های مشابهی را پس از اظهارت روز گذشته «ساجد جاوید»، وزیر بهداشت، مطرح کرد. 

«ریشی سوناک»، رئیس خزانه‌داری بریتانیا در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد مالیات بر درآمد را پیش از پایان این دوره پارلمان، در سال ۲۰۲۴، کاهش دهد، اما برخی از اعضای حزب محافظه‌کار این کشور تمایل دارند تا در صورت امکان کاهش نرخ مالیات بر درآمد زودتر اتفاق بیفیتد. 

لوئیس به خبرنگار اسکای‌نیوز گفت که به عقیده وی کاهش مالیات خوب است، ولی نمی‌خواهد در رابطه با تصمیم‌های دشوار و پیچیده مالی که وزیر خزانه‌داری باید بگیرد، پیش‌داوری کند. 

وی در ادامه افزود: «وزیر خزانه‌داری و بوریس جانسون، نخست‌وزیر گفته‌اند که به محض اینکه شرایط اقتصادی اجازه بدهد، مالیات را کاهش می‌دهند و وزیر خزانه‌داری گفته است که می‌خواهد مالیات را کاهش دهد تا افراد بیشتری پول در اختیار داشته باشند و آن‌طوری که خودشان صلاح می‌دانند پول‌شان را خرج کنند.» 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها