کد خبر: 557594
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۲:۰۱:۴۲
| |

گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره جنگ اوکراین

لیز تراس و آنتونی بلینکن وزرای امورخارجه انگلیس و آمریکا روز دوشنبه درباره آخرین اوضاع جنگ در اوکراین و چگونگی از سرگیری صادرات غلات از اوکراین گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره جنگ اوکراین
کد خبر: 557594
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۲:۰۱:۴۲

لیز تراس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت، دو طرف توافق کردند که روسیه باید به محاصره صادرات غلات و اسارت کسانی که به گفته او تحت محاکمه‌های نمایشی نفرت انگیز قرار گرفته‌اند پایان دهد.

به گزارش ایرنا، دادگاه جمهوری خلق دونتسک هفته پیش با صدور حکمی دو تبعه اسیر انگلیس را به اعدام محکوم کرد. انگلیس ادعا می‌کند که این حکم نقض فاحش کنوانسیون ژنو است. روسیه هم واکنش انگلیس را جنون آمیز توصیف کرده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشتر در اقدامی بحث‌برانگیز از رئیس جمهور روسیه خواسته بود تا نسبت به اتباع اسیر شده انگلیس رحم کند. او با ایراد سخنانی در مجلس عوام گفته بود که آن‌ها مزدور دولت انگلیس نیستند. وی بر همین اساس از کرملین خواسته بود که با آن‌ها "انسانی و دلسوزانه" رفتار کند.

همان زمان رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که دو تبعه این کشور در شبکه تلویزیونی دولت مسکو موسوم به «روسیه ۲۴ » ظاهر شده و خواستار مبادله خود با «ویکتور مدودچوک» شده‌اند.

آن‌ها از جانسون خواستند تا به آزادی آن‌ها در ازای رهایی الیگارش اسیر شده توسط اوکراین، کمک کند. این درحالیست که آقای مدودچوک نیز در ویدیویی که از سوی سرویس اطلاعاتی اوکراین منتشر شد اظهار نظر متقابلی را مطرح و خواستار مبادله خود با مدافعان شهر ماریوپل و غیرنظامیان شد.

اما دولت انگلیس این درخواست را اجابت نکرد تا رسانه روسی اینترفکس پنجشنبه گذشته از صدور حکم اعدام برای دو تبعه انگلیسی خبر داد.

این رسانه انگلیسی افزود که دادگاه «آیدن آسلین - Aiden Aslin» و «شان پینر - Shaun Pinner» شهروندان انگلیسی و «سعدون براهیم - Saadoun Brahim» تبعه مغربی را که توسط نیروهای روسیه در اوکراین به اسارت درآمده‌اند، به اعدام محکوم کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها