کد خبر: 556519
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۹:۴۴:۵۸
| |

سخت جانی بوریس جانسون روزنامه‌ها را حیرت‌زده کرد

​رای اعتماد شکننده به بوریس جانسون، کمک آمریکا به اوکراین و یافتن آبزیانی در ژرفای پانصد متری آب از سوژه‌های روزنامه‌های جهان‌اند.

سخت جانی بوریس جانسون روزنامه‌ها را حیرت‌زده کرد
کد خبر: 556519
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۹:۴۴:۵۸

آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:

بوریس جانسون و لیز تراس

پس از توفان

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های جهان، امروز هم نگاه به توفان پس از رای اعتماد به بوریس جانسون دارند. روزنامه‌های انگلیس به تمامی از این اتفاق می‌گویند.

تلگراف نوشت: نخست وزیر با رای شکننده، اعتماد نمایندگان را صاحب شد. اما پیروزی شکننده می گوید، خطر هنوز پایان نگرفته است. او در امان نیست، اگر چه پیروز شد.

گاردین نوشت: جانسون به وزرایش گفت: خطی بر «پارتی گیت»  بکشید.

اکونومیست: هر چند جانسون امیدوار است، اما حزبش، نمی‌تواند کاری بکند.

فایننشال تایمز نوشت: بوریس جانسون پس از رای اعتماد، خواستار اتحاد میان وزیران شد.

جان سخت

روزنامه های اروپا، همه از سخت جانی بوریس جانسون نوشتند. با رای اعتماد شکننده ای که گرفت بوریس جانسونی که از کودتای محافظه کاران جست. 

له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی با عنوان نخست وزیر سخت جان، نوشت او باز جان سالم به در برد. نخست وزیری که همیشه به زانو می‌افتد، اما باز به پا می‌ایستد.

لوفیگارو در فرانسه نوشت: بوریس جانسون، تضعیف شده از رسوایی«پارتی گیت» رای اعتماد را صاحب شد. رای که می‌گوید او می تواند در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ، مقر نخست وزیری بماند.

نگاه دیگر لوفیگارو به اوکراین است.

کمک به اوکراین

ارتش اوکراین

روزنامه‌های اروپا، هنوز به اوکراین نگاه دارند، پس از یکصدمین روز جنگ. جنگ برای دنباس نگاه نخست روزنامه دی‌ولت در آلمان است. آمریکا در صدد ارسال سیستم موشکی پیشرفته برای اوکراین است. با محاصره بیش تر روسیه، غرب، به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهد. راکت‌های میان برد، هلیکوپترها و اسلحه ضد تانک، بخشی از  شیوه نظامی آمریکا برای فراتر نرفتن روسیه، از دنباس است. با این همه جو بایدن مدعی است جنگ در اوکراین باید از راه دیپلماسی، پایان بگیرد.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است: 

دریایی از آبزیان

آبزیان

روزنامه گاردین نوشت: دانشمندان زلاندنویی، با حفاری در شمالگان، در ژرفای پانصد متری آب، به اجتماعی از آبزیان در آن برخوردند. آبزیانی پر شباهت به میگوها، در زیر یخ های آن. اجتماعی از لابسترها، خرچنگ ها. یافتن اجتماعی از آبزیان در زیر یخ های منطقه رز آیس شلف. گفته می‌شود مجموعه بسیاری از دریاچه های و رودهای پنهان در زیر یخ‌های قطب وجود دارد. یک شبکه پنهان زیر یخ.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها