کد خبر: 550924
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۵:۲۶:۱۱
| |

عملیات کماندویی ترکیه در شمال سوریه به بهانه مقابله با تروریست‌ها

وزارت دفاع ترکیه از عملیات کماندویی در شمال سوریه به بهانه مقابله با تروریست‌های «پ‌ک ک» و زیر مجموعه‌های آن خبر داد.

عملیات کماندویی ترکیه در شمال سوریه به بهانه مقابله با تروریست‌ها
کد خبر: 550924
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۵:۲۶:۱۱

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش ترکیه دستکم 12 تروریست «پ ک ک» و «یگان‌های مدافع خلق» را  در سوریه از بین برده است.

​به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «دیلی صباح» ارتش ترکیه به تحرکات تروریست‌های پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق  در مناطق عملیات «چشمه صلح»، «سپر فرات» و «شاخه زیتون» پاسخ داد. گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق مورد حمایت آمریکا و شاخه سوری گروه تروریستی پ‌ک‌ک است.

از سال ۲۰۱۶، آنکارا سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل یک دالان تروریستی راه اندازی کرده است.

به نوشته این روزنامه، نیروهای امنیتی ترکیه به طور مکرر عملیاتی را در خارج از کشور که در آن یک سازمان تروریستی یک تهدید مستقر شده است، انجام می‌دهند. وزارت دفاع ترکیه جزئیات بیشتری از این عملیت و تلفات احتمالی نیروهای خود گزارش نکرده است.

نیروهای مسلح ترکیه همچنین عملیات برون مرزی را در شمال عراق انجام می‌دهد. ترکیه مدعی است که تروریست‌های پ‌ک‌ک در شمال سوریه و عراق مخفیگاه‌ها و پایگاه‌هایی برای انجام حملات علیه ترکیه دارند.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است. دولت سوریه بارها اعلام کرده که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگری است و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در شرق سوریه قرار دارد که آمریکا با کمک تروریست‌ها در حال قاچاق آن است.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا گفت که با مقامات ارشد عراقی و کرد عراقی در مورد مبارزه مداوم ترکیه با تروریست‌های پ‌ک‌ک که از اواخر دهه ۸۰  میلادی  از خاک عراق استفاده می‌کنند، دیدار کرده است.

 آکار گفت: «ما ۴۰ سال است که علیه پ‌ک‌ک می‌جنگیم. اکنون باید هر چه زودتر از شر این موضوع خلاص شویم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها