کد خبر: 555776
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۰:۵۱:۰۱
| |

لاوروف:

غرب به اوکراین اجازه مذاکره با روسیه را نمی‌دهد

وزیر خارجه روسیه گفت غرب به اوکراین اجازه نمی‌دهد به مذاکره با مسکو برای توقف درگیری‌ها ادامه دهد.

غرب به اوکراین اجازه مذاکره با روسیه را نمی‌دهد
کد خبر: 555776
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۰:۵۱:۰۱

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که غرب به اوکراین اجازه نمی‌دهد با روسیه وارد مذاکره شود.

​به گزارش فارس، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با «رادیو تلویزیون جمهوری صربسکا»، غرب به رهبری انگلیس و آمریکا را متهم کرد که اوکراین را به ابزاری برای مهار و خسته‌کردن روسیه تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد که غرب، اوکراین را از ادامه مذاکره با روسیه که دو ماه پیش پیشنهادات اوکراین را به عنوان مبنایی برای تدوین قطعنامه‌ای پذیرفته بود، منع می‌کند.

لاوروف در ادامه تأکید کرد که کشورهای غربی، اوکراین را وادار کرده اند تا مواضع خود را در برابر روسیه تشدید کند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش گفت که این مجازات‌ها نتیجه معکوس داشته و بیشتر از روسیه به غرب آسیب می‌زند.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: «روسیه متعاقباً به نیروها و شرکای قابل اعتماد خود روی آورد» و افزود که کشورش پیش از این حجم زیادی از محصولات کشاورزی را وارد می‌کرد که این کشور را به به بزرگترین کشور زراعتی در جهان تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، لاوروف به ویژه در مورد ششمین بسته تحریمی که روز جمعه توسط اتحادیه اروپا تصویب شد و همچنین درباره محدودیت‌های حمل و نقل نفت روسیه از طریق دریا، گفت: «بازار نفت از هوس‌ها و دستورات سیاسی پیروی نمی‌کند».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

مقام‌های مسکو از همان آغاز عملیات نظامی تأکید کردند که تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها