کد خبر: 547584
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۱:۱۹
| |

زلنسکی:

ماریوپل مختار است که تسلیم شود یا جنگ را ادامه دهد

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در سخنانی گفت که مردم شهر محاصره شده ماریوپل این اختیار را دارند که در برابر روس‌ها تسلیم شوند یا به جنگ ادامه دهند.

ماریوپل مختار است که تسلیم شود یا جنگ را ادامه دهد
کد خبر: 547584
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۱:۱۹

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه مدعی شد که روسیه مانع از خروج غیرنظامیان از ماریوپل شده است.

​به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد روس‌ها گذرنامه‌ها و شناسنامه‌های اوکراینی ساکنان ماریوپل را از آنها گرفته است».

زلنسکی اضافه کرد: «حمایت نظامی که اتحادیه اروپا و آمریکا از اوکراین انجام می‌دهند فعال و واضح است».

وی به اوضاع ماریوپل اشاره کرد و گفت: «گزینه ادامه جنگ یا تسلیم شدن شهروندان محاصره شده در ماریوپل را به خود آنها واگذار می‌کنیم و آنها برای ما قهرمان هستند».

زلنسکی گفت که آمریکا، ترکیه و تعدادی از کشورهای اروپایی، آمادگی خود برای اینکه ضامن هرگونه توافق احتمالی با روسیه باشند را اعلام کرده‌اند.

وی گفت که هرگونه توافق صلح با روسیه شامل دو سند خواهد بود که نخستین سند مربوط به تضمین‌های امنیتی است که به اوکراین داده می‌شود و سند دوم درباره روابط دوجانبه با روسیه خواهد بود.

رئیس جمهور اوکراین گفت که انتظار می‌رود دور نخست مذاکرات درباره ضمانت‌های امنیتی با مشارکت انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و لهستان برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه و «رمضان قدیروف» فرمانده نیروهای چچنی نزدیک به مسکو روز چهارشنبه اعلام کردند، بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر ماریوپل تسلیم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نوشت: «۱۰۲۶ سرباز اوکراینی متعلق به تیپ سی و ششم نیروی دریایی سلا‌ح‌های خود را به زمین گذاشته و تسلیم شده‌اند».

قدیروف در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر محاصره شده ماریوپل تسلیم شده‌اند و از نیروهایی که در کارخانه فولاد «آزوف‌استال» این شهر پناه گرفته‌اند نیز درخواست کرد خود را تسلیم کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها