پنتاگون مدعی شد: مهمات نقطه‌زن روسیه در حال تمام شدن است

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی با ادعای تمام‌شدن تسلیحات نقطه‌زن و مهمات هدایت‌شونده روسیه در اوکراین، گفت پوتین قصد درگیری همه‌جانبه با ناتو را ندارد.

پنتاگون مدعی شد: مهمات نقطه‌زن روسیه در حال تمام شدن است
کد خبر: 544602
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۲۵:۱۸

با گذشت یک ماه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا نیز در حال افزودن بر شدت تبلیغات و ادعاهای ضد روسی خود هستند.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد پنتاگون بامداد جمعه گفت مهمات هدایت شونده و نقطه‌زن روسیه در اوکراین در حال تمام شدن است و به احتمال زیاد به بمب‌های غیرهدایت‌شونده و شلیک‌های توپخانه‌ای متکی است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی ارزیابی کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قصد ندارد درگیری همه جانبه‌ای با ناتو داشته باشد.

پیش از این، سران ناتو در اجلاس روز پنجشنبه خود در بروکسل درخواست رئیس‌جمهور اوکراین برای ارسال تانک و جنگنده به این کشور را نادیده گرفتند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود مقابل اجلاس اضطراری سران ناتو مدعی شد که این ائتلاف با ارسال تجهیزات نظامی بیشتر برای اوکراین می‌تواند از «مرگ غیرنظامیان» جلوگیری کند.

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها