کد خبر: 549121
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۹:۰۶:۴۸
| |

چرخش سیاسی آلمان، برلین سلاح سنگین به اوکراین می فرستد

به گزارش گاردین، دولت آلمان اعلام کرده است که به زودی سامانه‌های ضدهوایی جیپارد به این کشور می‌فرستد. پیش از این دولت آلمان گفته بود قصد ندارد سلاح‌های سنگین به اوکراین اعزام کند.کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان قرار است با حضور در نشست ۴۰ کشور به میزبانی نیروی هوایی آمریکا قرارداد ارسال این سامانه‌ها را نهایی کند.

چرخش سیاسی آلمان، برلین سلاح سنگین به اوکراین می فرستد
کد خبر: 549121
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۹:۰۶:۴۸

دولت آلمان در یک چرخش سیاسی آشکار و در تلاش برای جلب حمایت آمریکا و کشورهای غربی قصد دارد سلاح‌های سنگین به اوکراین ارسال کند.

به گزارش ایرنا، به گزارش گاردین، دولت آلمان اعلام کرده است که به زودی سامانه‌های ضدهوایی جیپارد به این کشور می‌فرستد. پیش از این دولت آلمان گفته بود قصد ندارد سلاح‌های سنگین به اوکراین اعزام کند.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان قرار است با حضور در نشست ۴۰ کشور به میزبانی نیروی هوایی آمریکا قرارداد ارسال این سامانه‌ها را نهایی کند.

انتظار می‌رود لامبرشت در سخنرانی خود مجموعه‌ای از اقدامات دیگر از جمله مشارکت در آموزش سربازان اوکراینی در استفاده از توپخانه های هویتزر را اعلام کند که هلند گفته است به اوکراین تحویل خواهد داد.

رسانه های آلمانی هدف از چرخش دولت برلین را دفاع از خود در برابر انتقادات تند آمریکا و اوکراین عنوان کرده اند.

اولاف شولتز صدر اعظم آلمان روز جمعه نسبت به آغاز جنگ جهانی سوم و امکان استفاده روسیه از سلاحهای هسته‌ای هشدار داده بود. وی ماه فوریه وعده یک کمک صدمیلیارد یورویی برای تجهیز و ارتقای ارتش اوکراین داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها