کد خبر: 553751
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۱۰:۲۶:۰۷
| |

ارتش چین:

به آمریکا درباره تایوان، «هشداری جدی» داده ایم

ارتش چین با تاکید بر رزمایش نظامی اخیر این کشور اعلام کرد که به آمریکا درباره تایوان، «هشداری جدی» داده است.

به آمریکا درباره تایوان، «هشداری جدی» داده ایم
کد خبر: 553751
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۱۰:۲۶:۰۷

در ادامه هشدارهای پکن به واشنگتن درباره دخالت در امور تایوان، ارتش چین درباره برگزاری رزمایش نظامی در اطراف تایوان توضیحاتی داد.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای دولتی در چین از بیانیه ارتش این کشور درباره برگزاری رزمایش نظامی در اطراف تایوان خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک،  ارتش چین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که به منظور «هشدار جدی» به آمریکا درباره تعاملات با تایوان، اخیرا یک رزمایش نظامی در اطراف تایوان انجام داده است.

در بیانیه ارتش چین آمده است: «اخیراً فرماندهی بخش شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گشت‌زنی‌های آمادگی رزمی مشترک و تمرین‌های نظامی را در حریم دریایی و هوایی اطراف جزیره تایوان ترتیب داد...این یک هشدار جدی به دلیل فعالیت اخیر بین ایالات متحده و تایوان است».

اظهارات اخیر جو بایدن مبنی بر حمایت نظامی آمریکا از تایوان در صورت مواجهه با حملات نظامی خبرساز شده و واکنش تند مقام‌های چین را در پی داشته است.

این سخنان بایدن که در سفر اخیر به ژاپن مطرح شد، با جواب سخنگوی وزارت خارجه چین مواجه شد.

«وانگ ونبین» گفت: چین با نیروی ۱.۴ میلیارد نفری از منافع خود دفاع خواهد کرد. تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو چین و یک موضوع کاملاً داخلی است. در مورد مسائلی که به منافع اصلی چین یعنی حاکمیت و تمامیت ارضی مربوط می‌شود، جایی برای مصالحه یا امتیاز وجود ندارد.

پس از جنجال‌ درباره اظهارنظر بایدن درخصوص حمایت نظامی از تایوان، یک مقام کاخ سفید گفته هیچ‌ تغییری در سیاست واشنگتن در قبال تایوان به‌ وجود نیامده است. این مقام کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور بر سیاست چین واحد و تعهد ما در قبال صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان و همچنین بر تعهد ما طبق قانون روابط تایوان برای ارائه ابزار نظامی برای دفاع از خود، تأکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها