کد خبر: 552216
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۵:۳۷:۳۷
| |

بازداشت ۴۱۴ معترض در جریان اعتراضات ارمنستان

سرویس مطبوعاتی پلیس ارمنستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای امنیتی ۴۱۴ تن را در جریان تجمع اعتراضی در ایروان با درخواست استعفای نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور بازداشت کرده‌اند.

بازداشت ۴۱۴ معترض در جریان اعتراضات ارمنستان
کد خبر: 552216
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۵:۳۷:۳۷

در بیانیه پلیس ارمنستان آمده است که فعلا ۴۱۴ معترض راهی بازداشتگاه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بازداشت‌ها پس از شروع اعتراضات در خیابان‌های منتهی به فرودگاه ایروان و ساختمان وزارت دفاع ارمنستان آغاز شد. از جمله بازداشت‌شدگان لوون کوچاریان، پسر رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری پیشین ارمنستان است که از خواسته معترضان برای استعفای پاشینیان حمایت کرده است.

اوایل امروز، ایشخان ساقاتلیان، معاون رئیس پارلمان و رهبر اپوزیسیون از اتحاد ارمنستان اعلام کرد که کارزار نافرمانی مدنی را که از اواخر آوریل آغاز شده بود، متوقف کرد و گفت که مخالفان موفق شده‌اند به هدف خود برای گرفتن نقش موثر دست یافت. در همین حال ساقاتلیان از تظاهرکنندگان خواست تا عصر سه‌شنبه برای تظاهرات جدید در میدان فرنس جمع شوند.

راهپیمایی‌های اپوزیسیون هر روز از ۲۵ آوریل در ارمنستان برگزار می‌شود و معترضان خواستار استعفای پاشینیان هستند و به ابراز نارضایتی از اقدام او درباره وضعیت ناگورنو-قره‌باغ و رسیدن به توافق صلح با جمهوری‌ آذربایجان که ۱۴ آوریل در پارلمان اعلام شد، پرداختند.

اعتراضات خیابانی در مرکز ایروان متوقف شده و پلیس همچنان مشغول بازداشت معترضان است. همچنین در مسیرهای نزدیک به آنجا، ترافیک سنگین گزارش شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها