کد خبر: 167030
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

نیکول پاشینیان توسط گروهش در پارلمان حمایت می‌شود؛

حزب جمهوری‌خواه ارمنستان تسلیم نمی‌شود

الکساندر مارکاروف، مدیر شعبه ارمنستان موسسه سی‌آی‌اس درباره وضعیت این کشور می‌گوید: درحالی‌که رهبر حزب مخالف منتظر تسلیم شدن حزب جمهوری‌خواه است، کاملاً واضح است که حزب جمهوری‌خواه نمی‌خواهد تسلیم شود.

حزب جمهوری‌خواه ارمنستان تسلیم نمی‌شود
کد خبر: 167030
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارمنستان در دو هفته گذشته با بحران سیاسی مواجه بوده و تظاهرات گسترده در این کشور، موجب استعفای نخست‌وزیر ارمنستان شده است. پارلمان قصد انتخاب رهبر جدید را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، الکساندر مارکاروف، مدیر شعبه ارمنستان موسسه سی‌آی‌اس، اعتراضات در ایروان را توصیف می‌کند.

*وضعیت فعلی ارمنستان چگونه است؟

وضعیت فعلی نسبتاً آرام است. به‌استثنای زمانی که رهبر جنبش نیکول پاشینیان، برنامه خود را درباره آینده ارمنستان ارائه می‌دهد و تظاهراتی در شب به راه می‌افتد؛ اما درعین‌حال، فرآیند پارلمانی که در جریان مذاکرات بین بازیگران مختلف در ارمنستان وجود دارد. هرکسی می‌خواهد از این وضعیت به نفع به خودش استفاده کند.

*آیا احتمال انتخاب شدن یک نفر از حزب جمهوری‌خواه ارمنستان به‌عنوان نخست‌وزیر وجود دارد؟

در حال حاضر، این سؤال سخت و مهمی است. درحالی‌که رهبر حزب مخالف منتظر تسلیم شدن حزب جمهوری‌خواه است، کاملاً واضح است که حزب جمهوری‌خواه نمی‌خواهد تسلیم شود. اکنون، آن‌ها 58 رأی در پارلمان دارند که به‌اندازه‌ آنکه بخواهند نامزدی خود را برای نخست‌وزیری اعلام کنند، کافی است؛ اما امکان انحراف و شکست در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد. مسئله این است که باید ببینیم آیا نامزدی وجود دارد که توسط این حزب حمایت شود. نیکول پاشینیان توسط گروهش در پارلمان حمایت و به‌عنوان نامزدی برای نخست‌وزیری انتخاب خواهد شد؛ بنابراین، دو مسیر اصلی وجود دارد. یکی اینکه پاشینیان در یکم ماه مه، زمانی که جلسه پارلمان برنامه‌ریزی‌شده است، به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود یا حزب جمهوری‌خواه تنها چند روز فرصت برای بررسی آنچه ‌می‌توانند به‌عنوان یک جایگزین انجام دهند، دارند.

*جو تظاهرات چگونه است؟ آیا این اعتراضات صلح‌آمیز است؟

اغلب اوقات آرام بوده، به‌استثنای زمانی که خیابان‌ها توسط دانش‌آموزان و تظاهرکنندگان بسته می‌شد. برخی اختلالات آزاردهنده ناشی از اتومبیل‌ها و سیگنال‌ها وجود داشت؛ اما ازنظر امنیت، شهر کاملاً امن است. ما هنوز می‌توانیم گردشگران را ببینیم که در حال راه رفتن هستند. افراد مختلفی هنوز به ایروان می‌آیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها