کد خبر: 551600
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۴:۵۵:۵۲
| |

سخنگوی وزارت خارجه آلمان:

انتظار می رود مذاکرات هسته ای سریع به نتیجه برسد

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان به دنبال اظهار نظر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص از سر گرفته شدن مذاکرات هسته ای ایران، اعلام کرد که انتظار می رود این مذاکرات سریع به نتیجه برسد.

انتظار می رود مذاکرات هسته ای سریع به نتیجه برسد
کد خبر: 551600
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۴:۵۵:۵۲

روز جمعه به نقل از این سخنگوی وزارت خارجه آلمان نوشت: انتظار دارم مذاکرات هسته ای ایران سریع به نتیجه برسد، یک پیشنهاد منصفانه روی میز است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز، همچنین بورل امروز در حاشیه نشست سران گروه ۷ در آلمان، اظهار داشت: مذاکرات هسته ای متوقف شده بود و به زودی از سرگرفته می شود. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارزیابی مثبت از سفر انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا افزود که یک چشم انداز برای رسیدن به توافق وجود دارد.

مورا دیروز (پنجشنبه) پس از رایزنی با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین، به بروکسل بازگشت. 

مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات برجام در اتحادیه اروپا در روزهای اخیر برای بهره برداری از آخرین فرصت برای نجات این پیمان، به تهران سفر کرد. این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا به تهران سفر می کند.

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها