کد خبر: 542566
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۷:۱۸:۱۳
| |

علی باقری راهی فرودگاه وین شد

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران بعد از اعلام وقفه در مذاکرات وین هتل محل اقامتش را ترک کرد و راهی فرودگاه شد.

علی باقری راهی فرودگاه وین شد
کد خبر: 542566
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۷:۱۸:۱۳

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به منظور رفع تحریم‌های آمریکا عصر امروز (جمعه) در پی اعلام وقفه در هشتمین دور مذاکرات در وین راهی فرودگاه وین شد تا اتریش را ترک کند. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز که در وین حضور داشت به همراه باقری هتل محل اقامتش را ترک کرد تا برای بازگشت به تهران به فرودگاه برود.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر امروز از ضرورت وقفه در مذاکرات به دلیل آنچه عامل خارجی از آن نام برد خبر داد و در این زمینه در توئیتی نوشت: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

پس از آن سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی در واکنش به این توئیت بورل نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

اینطور که پیداست، این وقفه به معنای توقف در مذاکرات نیست و رایزنی‌ها کماکان از پایتخت‌ها ادامه خواهد داشت.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و در این مذت مذاکرات ادامه داشت. وی دوشنبه شب در سفری کوتاه به تهران آمد و صبح (چهارشنبه) مجددا به وین برگشت و عصر دیروز نیز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار داشت. باقری همچنین امروز نیز با مورا دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها