وزارت دفاع انگلیس:

روسیه در استان خارکف عقب نشینی کرده است

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی عقب‌نشینی روسیه در استان خارکف شد.

روسیه در استان خارکف عقب نشینی کرده است
کد خبر: 551445
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۰:۱۴:۱۹

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی عقب‌نشینی روسیه در استان خارکف شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: نیروهای اوکراینی همچنان به حملات متقابل در مسیر شمال خارکف ادامه داده و چندین شهر و روستا را در این استان پس گرفته‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: به‌رغم موفقیت روسیه در محاصره خارکف در مراحل اولیه جنگ، گزارش شده است که ارتش این کشور یگان‌های نظامی خود را پس از تحمل تلفات سنگین از منطقه خارج کرده است.

«این نیروها احتمالاً پس از سازمان‌دهی مجدد، در کرانه شرقی رودخانه سیورسکی دونتس مستقر خواهند شد و یک نیروی بازدارنده برای محافظت از جناح غربی تمرکز اصلی نیروی روسیه و مسیرهای اصلی تامین برای عملیات در مجاورت ایزیوم تشکیل خواهند داد.»

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: خروج نیروهای روسی از منطقه خارکف به منزله ناتوانی روسیه در تصرف شهرهای کلیدی اوکراین است زیرا آن ها انتظار مقاومت محدودی از سوی مردم داشتند.

جنگ در اوکراین اکنون دومین ماه را پشت سر گذاشته و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن یکهزار و ۳۵۱ نفر را تایید کرده است. 

سازمان ملل متحد اواخر فروردین اعلام کرد که از آغاز جنگ در اوکراین حدود ۱۲ میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند .این آمار شامل ۴.۹ میلیون پناه‌جو که کشور را ترک کردند و ۷.۱ میلیون نفری است که در داخل کشور آواره شده اند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها