کد خبر: 549032
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۲:۲۹:۲۲
| |

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس:

حدود ۱۵ هزار نظامی روس کشته شدند

وزیر دفاع انگلیس در پارلمان این کشور ضمن ارائه فهرستی از کمک‌های لندن به اوکراین، ادعایی درباره تلفات روسیه مطرح کرد.

حدود ۱۵ هزار نظامی روس کشته شدند
کد خبر: 549032
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۲:۲۹:۲۲

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با حضور در پارلمان این کشور به قانونگذاران درباره مواضع انگلیس در قبال روسیه و کمک‌های تسلیحاتی لندن به اوکراین توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند، وزیر دفاع این کشور طی سخنرانی در مجلس عوام انگلیس ادعا کرد که طی «تجاوز نظامی روسیه به اوکراین» که وارد نهمین هفته شده است، حدود ۱۵ هزار نظامی روس کشته شدند.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، بن والاس روز دوشنبه (دیروز) در پارلمان انگلیس قانونگذاران این کشور را در جریان آخرین خبرها در خصوص بحران اوکراین و مواضع و عملکرد انگلیس در قبال این بحران قرار داد.

به ادعای وزیر دفاع انگلیس، بیش از دو هزار خودروی زرهی روسیه شامل حداقل ۵۳۰ تانک، ۵۳۰ نفربر زرهی و ۵۶۰ خودروی جنگی پیاده نظام منهدم یا توقیف شده‌اند. والاس همچنین ادعا کرد، «آقای پوتین همچنین شاهد از دست رفتن بیش از ۶۰ بالگرد و جت جنگنده و غرق شدن رزمناو مسکووا بوده است».

مقام ارشد کابینه نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس در پارلمان گفت: «من از دست رفتن جان هیچ کسی را جشن نمی‌گیرم و وقتی نرخ بالای تلفات سربازان روسیه را می‌بینم، به عنوان سرباز قدیمی به نظرم این، رسوایی و خیانت به آن مردان جوان است».

والاس در بخشی از سخنرانی خود به قانونگذاران انگلیس خبر داد که این کشور به اوکراین خودروهای زرهی «استورمر» داده است؛ خودروهایی که مجهز به پرتابگر (لانچر) موشک‌های ضد هوایی هستند.

وزیر دفاع انگلیس به نمایندگان پارلمان این کشور خبر داد که این کشور تاکنون بیش از پنج هزار تسلیحات ضد تانک، پنج سامانه پدافند هوایی، بیش از ۱۰۰ موشک، ۱۳۶۰ مهمات ضد سازه و ۴.۵ تُن «مواد منفجره خمیری» به اوکراین داده است.

والاس با این ادعا که روسیه «تاکنون تقریبا در تک تک اهدافش (در اوکراین) شکست خورده است»، مدعی شد که مسکو در حال تجمیع نیروهایش و تقویت نظامیانش به منظور «تجاوز بیشتر به منطقه شرقی دونباس است».

وزیر دفاع انگلیس افزود: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که این مرحله بعدی تهاجم، تلاشی از سوی روسیه برای اشغال بیشتر دونباس و اتصال از طریق ماریوپل به کریمه باشد. بنابراین ضروری است که ما در جامعه بین‌المللی اطمینان حاصل کنیم که اوکراین کمک‌ها و تسلیحاتی را که بسیار به آن نیاز دارد، دریافت می‌کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها