کد خبر: 549294
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۷:۴۵:۱۱
| |

جان کربی، سخنگوی پنتاگون:

بیش از نیمی از ۹۰ سیستم توپخانه هوتزر آمریکا وارد اوکراین شده

سخنگوی پنتاگون همزمان با آغاز سومین ماه درگیری ها میان اوکراین و روسیه اعلام کرد: بیش از نیمی از ۹۰ سیستم توپخانه هوتزر آمریکا وارد اوکراین شده است.

بیش از نیمی از ۹۰ سیستم توپخانه هوتزر آمریکا وارد اوکراین شده
کد خبر: 549294
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۷:۴۵:۱۱

جان کربی سخنگوی پنتاگون همزمان با آغاز سومین ماه درگیری ها میان اوکراین و روسیه اعلام کرد: بیش از نیمی از ۹۰ سیستم توپخانه هوتزر آمریکا وارد اوکراین شده است.

به گزارش ایرنا، جان کربی عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: امروز، بیش از نیمی از این هوتزرها در اوکراین هستند.

وی افزود: ما به ۵۰  اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات توپخانه آموزش داده ایم. آنها پس از بازگشت به اوکراین به سایر نیروهای اوکراینی روش استفاده از این تسلیحات را آموزش خواهند داد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه اوکراین  نیازهای جدی دارد و همه باید به آن کمک کنند، افزود که ما در مورد کمک خود به اوکراین به شفافیت ادامه خواهیم داد.

کربی در عین حال اظهار داشت: نتیجه جنگ اوکراین هر چه باشد، چشم انداز و محیط امنیتی اروپا تغییر کرده است.

 این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال جنگ هسته ای میان روسیه و اوکراین گفت: تهدید به احتمال استفاده از سلاح‌ هسته ای غیرمسئولانه است. هیچکس نمی‌خواهد جنگ در اوکراین به یک جنگ هسته ای تبدیل شود.

وی با  این ادعا که پوتین به اهداف راهبردی خود در اوکراین دست نیافته است، اضافه کرد: این غیرمسوولانه است که یک قدرت هسته‌ای حتی به عنوان بخشی از این بحث، درباره جنگ اوکراین به این موضوع بپردازد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تصریح کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌تواند با خروج نیروهایش از اوکراین به جنگ پایان دهد و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین  برای مذاکره درباره راه حل سیاسی مذاکره کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها