اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل:

تمایل دارم بازدیدی رسمی از عربستان سعودی داشته باشم

رئیس اسرائیل در گفتگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» تاکید کرد که «من می‌خواهم یک بازدید رسمی از عربستان سعودی داشته باشم؛ ریاض باید به توافق نامه «ابراهیم» بپیوندد.

تمایل دارم بازدیدی رسمی از عربستان سعودی داشته باشم
کد خبر: 549872
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۳:۴۰:۰۹

به گزارش رسانه‌های عبری، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمایل دارد بازدیدی رسمی از عربستان سعودی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل هیوم» خواستار سفر علنی به عربستان سعودی شده است.

«آمیخای استاین» خبرنگار شبکه کانال رژیم صهیونیستی در توئیتی به نقل از اسحاق هرتزوگ اعلام کرد: «اسحاق هرتزوگ در گفتگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» تاکید کرد که «من می‌خواهم یک بازدید رسمی از عربستان سعودی داشته باشم؛ ریاض باید به توافق نامه «ابراهیم» بپیوندد».

عربستان سعودی طی ۴ سال گذشته روابط گسترده‌ای را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است. این روابط شامل روابط غیررسمی مقامات درجه دوم دو طرف گرفته (دیدار ترکی فیصل و عاموس یادلین و دیدار انور عشقی و دوری گلد) تا اخبار سفر مخفیانه «یوسی کوهن» به ریاض یا دیدار «محمد بن سلمان» و «نتانیاهو» در یک کشور ثالث بوده است. اما با این حال عربستان به سمت عادی سازی روابط حرکت نمی‌کند.

البته سعودی‌ها بار‌ها به شکل رسمی تمایل خود را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز کرده و آن را منوط به شرایطی دانسته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی است. این خواسته چندین بار در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی از زبان «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان بیان شده است.

محمد بن سلمان در مصاحبه با مجله آمریکایی «آتلانتیک» درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «ما به اسرائیل به چشم دشمن نگاه نمی‌کنیم، بلکه این کشور را یک متحد بالقوه در بسیاری زمینه‌ها می‌دانیم. اما اسرائیل پیش از هرچیز باید مشکلات با فلسطینی‌ها را حل کند».

طی دو سال اخیر که منامه و ابوظبی توافق سازش با تل‌آویو امضا کرده‌اند، هواپیما‌های اسرائیلی و یا هواپیما‌هایی که مقصدشان اراضی اشغالی بوده است بار‌ها از حریم هوایی عربستان سعودی عبود کرده‌اند. اخیرا نیز برای دومین بار هواپیمای حامل «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل از آسمان عربستان عبور کرد.

پیش از این نیز وبگاه واللا نیوز رژیم صهیونیستی و وبگاه آمریکایی «آکسیوس» اعلام کردند: «دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال مذاکره با عربستان سعودی درباره احتمال عادی سازی با اسرائیل و الحاق به توافقات ابراهیم است و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تاریخ ۲۷ سپتامبر گذشته این موضوع را طی سفرش به عربستان با محمد بن سلمان مطرح کرد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها