اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه:

رئیس اسرائیل ابتدای فوریه آتی به ترکیه می آید

رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای جدید به بررسی مسائل مختلف از جمله سفر خود به امارات، سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و سامانه‌های اس-۴۰۰ پرداخت.

رئیس اسرائیل ابتدای فوریه آتی به ترکیه می آید
کد خبر: 534608
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۰۹:۰۳:۲۶

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه در مصاحبه با شبکه ان تی وی اعلام کرد: اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سفری رسمی ابتدای فوریه آتی به ترکیه خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، اردوغان تاکید کرد: این سفر می‌تواند فصلی جدید در روابط اسرائیل و ترکیه باز کند.

او ادامه داد: آماده برداشتن گام‌هایی به سمت اسرائیل در تمام زمینه‌ها هستیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره توقف صادرات گاز ایران ادعا کرد: ما به هیچ عنوان به ایران بدهی نداریم. این ادعاها دروغ است.

وی در ادامه در رابطه با تنش میان اوکراین و روسیه گفت: اگر رهبران هر دو کشور مایل باشند می‌توانیم از آنها در کشورمان میزبانی کرده و فضای صلح را دوباره ایجاد کنیم.

اردوغان افزود: امیدوارم روسیه به حمله مسلحانه و اشغال اوکراین متوسل نشود. چنین اقدامی نمی‌تواند رفتار منطقی برای روسیه و منطقه ما باشد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین ادامه داد: فعالیت آنکارا و مسکو در زمینه وارد کردن سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسه ادامه دارد.

اردوغان با بیان اینکه هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد، گفت: ما تصمیم می‌گیریم از چه کسی بخریم و خرید اس-۴۰۰ ناشی از درکی درونی ماست.

روسیه از ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ انتقال اس-۴۰۰ به ترکیه را آغاز کرده است. توافقنامه مذکور در دسامبر ۲۰۱۷ بسته شد و براساس آن ترکیه وامی را از روسیه برای تامین بخشی از خرید اس-۴۰۰ دریافت می‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت، ۱۴ فوریه به امارت سفر می‌کند، این سفر آغازی جدید بین روابط دو کشور است.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه صفحه جدیدی در روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس باز کرده و امیدوار به تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با این کشورهاست.

وی همچنین در ارتباط با اقتصاد کشور اظهار کرد: نسبت به دوره پیش رو بسیار خوشبین هستیم. روند ثابت نرخ ارز در دوره اخیر موید این دیدگاه خوش‌بینانه است.

اردوغان تصریح کرد: ما در قبض برق شهروندان خود در سال ۲۰۲۱ پنجاه درصد و در گاز طبیعی نیز ۷۵ درصد یارانه ارائه کرده‌ایم. در سال ۲۰۲۲ نیز یارانه‌های مشابه ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها