کد خبر: 539668
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۵:۰۶:۱۳
| |

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل:

در ترکیه به دنبال ایجاد ائتلافی منطقه‌ای خواهیم بود

رئیس رژیم اسرائیل هدف از سفر آتی خود به ترکیه را تلاش برای تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای جهت مقابله با بحران‌های منطقه اعلام کرد.

در ترکیه به دنبال ایجاد ائتلافی منطقه‌ای خواهیم بود
کد خبر: 539668
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۵:۰۶:۱۳

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ضمن اعلام سفر خود به ترکیه اظهار کرد: این سفر در چارچوب تلاش برای ایجاد ائتلافی منطقه‌ای برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، هرتزوگ با وجود اینکه سمتش تا حد زیادی تشریفاتی است اما در تلاش است دیپلماسی رژیم صهیونیستی را در راستای بهبود روابط با آنکارا که سیاست‌های این رژیم در قبال فلسطینی‌ها را محکوم می‌کند، تقویت ‌کند.

رژیم صهیونیستی از ترکیه می‌خواهد به حمایتش از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پایان داده و به یونان و قبرس اطمینان دهد که روابطش با آنها مستحکم باقی خواهد ماند.

هرتزوگ در کنفرانس آب‌وهوایی گفت: در ماه‌های آتی به همسایگانمان در ساحل دریای مدیترانه از جمله یونان، قبرس و ترکیه سفر خواهم کرد و با سران این کشورها دیدار خواهم کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی افزود: می‌خواهم با این کشورها و نیز مصر، اردن، امارات و فلسطینی‌ها مشارکتی منطقه‌ای برای مقابله با بحران آب‌وهوا ایجاد کنم.

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند، سفر هرتزوگ به این کشور در روزهای نهم و دهم مارس خواهد بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد: در این سفر درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی گفتگو خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها