کد خبر: 548987
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۰:۱۹:۰۵
| |

چراغ سبز بایدن به تامین ۱۶۵ میلیون دلار مهمات غیراستانداردبرای اوکراین

دولت بایدن فروش حدود ۱۶۵ میلیون دلار مهمات غیراستاندارد برای نیروهای مسلح اوکراین را تایید کرد. اصطلاح غیر استاندارد به معنی اسلحه و مهماتی است که معمولا در آمریکا یا دیگر کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو تولید و استفاده نمی‌شود.

چراغ سبز بایدن به تامین ۱۶۵ میلیون دلار مهمات غیراستانداردبرای اوکراین
کد خبر: 548987
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۰:۱۹:۰۵

دولت بایدن فروش حدود ۱۶۵ میلیون دلار "مهمات غیراستاندارد" برای نیروهای مسلح اوکراین را تایید کرد. اصطلاح "غیر استاندارد" به معنی اسلحه و مهماتی است که معمولا در آمریکا یا دیگر کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو تولید و استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این خبر کمتر از یک روز بعد از سفر وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا به کی‌یف و ملاقات آنها با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین منتشر می‌شود.

این فروش پیشنهادی که یکشنبه به اطلاع کنگره آمریکا رسید، شامل گلوله‌های توپ ۵۲ و ۱۵۲ میلی‌متری، گلوله‌های نارنجک‌انداز، خمپاره‌های ۱۲۰ میلی‌متری، گلوله‌های ۱۲۲ میلی‌متری برای توپخانه خودکششی Sl Gvozdika۲، راکت‌های BM-۲۱ GRAD، گلوله‌های راکت‌انداز چندگانه ۳۰۰ میلی‌متری Schmer و گلوله‌های انفجاری ۱۲۵ میلی‌متری تانک می‌شود.

آژانس همکاری امنیت دفاعی درباره این فروش مهمات گفت، این بسته همچنین شامل انتقال و دیگر عناصر مرتبط با حمایت لجستیکی و برنامه‌ای است.

این نهاد اعلام کرد، این فروش مشمول بررسی کنگره نخواهد شد، زیرا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا "مصمم است و توجیه دقیقی ارائه کرده است که یک وضعیت اضطراری وجود دارد که مستلزم فروش فوری این آیتم‌های دفاعی (و خدمات دفاعی) فوق به اوکراین در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است."

در این اطلاعیه آمده است: فروش پیشنهادی مذکور از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده، از طریق ارتقای امنیت یک کشور شریک که یک نیرو برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در اروپا به شمار می‌رود، حمایت خواهد کرد.

مهمات و تسلیحات "غیراستاندارد"، اقلامی هستند که از سوی مراکز کنترل موجودی ملی آمریکا مدیریت نمی‌شوند و آزمایش‌های ایمنی نداشته و طبقه‌بندی برای استفاده ارتش آمریکا ندارند. این دسته از مهمات همچنین شماره انبار ملی ندارند و نمی‌توان آنها را از طریق ارتش یا دیگر نهادهای وزارت دفاع آمریکا تهیه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها