آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا:

اهداف مسکو در قبال اوکراین، کاملا محقق خواهد شد/ به زانو در نخوایم آمد

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که اهداف مسکو در قبال اوکراین، کاملا محقق خواهد شد.

اهداف مسکو در قبال اوکراین، کاملا محقق خواهد شد/ به زانو در نخوایم آمد
کد خبر: 548986
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۰:۱۶:۵۵

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که واشنگتن تلاش می‌کند تا «عملیات ویژه روسیه در اوکراین» را به هر طریقی طولانی کند.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونوف روز دوشنبه (دیروز) در صفحه تلگرام خود نوشت: «بدیهی است که در پشت اقدامات واشنگتن، این آرزو پنهان شده است عملیات ویژه روسیه به هر وسیله‌ای طولانی شود و تلاش می‌کند حداکثر آسیب را به روسیه وارد کند و تا آخرین نفر از مردم اوکراین جنگ ادامه یابد».

به گفته سفیر روسیه در آمریکا، کاخ سفید در حال درخواست از کنگره آمریکا برای تخصیص پول بیشتر به منظور ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین است در حالی که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، واشنگتن بیش از چهار میلیارد تومان کمک‌ کرده است.

آنتونوف که پیش از تصدی منصب سفیر مسکو در واشنگتن، معاون وزیر دفاع روسیه بود در یادداشت خود نوشت: «ایالات متحده می‌خواهد کانون بی ثباتی در اروپا را حفظ کند و از این طریق متحدان غربی را در دور و بر خود متحد کند تا مواضع ایالات متحده را در عرصه جهانی حفظ کند».

به باور وی، درگیری در اوکراین و تصویرگری از روسیه به عنوان «یک تهدید خارجی به طور فعال توسط قدرت‌ها به منظور منحرف کردن رأی‌دهندگان از شکست‌های خود در مدیریت عمومی و انبوه مشکلات سیاسی، اقتصادی-اجتماعی در ایالات متحده مورد سوء استفاده فعال قرار می‌گیرند. همه اینها باعث می‌شود فکر کنیم که درگیری اوکراین عامدانه توسط ایالات متحده تحریک شده است».

سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر اینکه غیرممکن است این حقیقت نادیده گرفته شود که جهان در حال حرکت به سمت نظام چند قطبی است، تصریح کرد: «روسیه به زانو در نخواهد آمد. طرح‌‌های توهم‌آمیز غربی در گذشته سِیر می‌کنند».

آناتولی آنتونوف با دفاع از مواضع روسیه در قبال اوکراین اعلام کرد که «ماموریت نظامی ویژه، علیه اوکراینی‌ها نیست» و اهداف اصلی آن «حفاظت از جمهوری خودمختار دونتسک، لوهانسک و وضعیت بی طرفی و غیر اتمی اوکراین و غیر نظامی کردن و نازی زدایی این جمهوری است».

سفیر مسکو در واشنگتن در پایان یادداشت تلگرامی خود افزود: «برای امنیت ملی ما مهم است که تهدیدات ناشی از خاک اوکراین را به دلیل توسعه آن توسط ناتو از بین ببریم. اهداف ما (در اوکراین) به طور کامل محقق خواهد شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها