کد خبر: 548952
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۰۸:۱۲:۵۶
| |

یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه:

از زمان آغاز جنگ اوکراین، ۴۰۰ دیپلمات روس اخراج شده‌اند

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حدود ۴۰۰ دیپلمات روس از زمان آغاز حمله به اوکراین از ۲۸ کشور غربی اخراج شده‌اند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، ۴۰۰ دیپلمات روس اخراج شده‌اند
کد خبر: 548952
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۰۸:۱۲:۵۶

یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه در نشست کمیسیون موقت شورای فدراسیون روسیه برای حفاظت از حاکمیت و جلوگیری از مداخله در امور داخلی این کشور گفت: در کنار اعمال انواع تحریم‌ها، روش مورد علاقه مجازات مسکو، اخراج دیپلمات‌های روسی بوده است. این در ۲۳ فوریه آغاز نشد. زودتر شروع شد و همکاران غربی ما این را تمرین کرده‌اند. از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، حدود ۴۰۰ کارمند مأموریت‌های خارجی ما از ۲۸ کشور غربی اخراج شده‌اند. لهستان، آلمان، اسلوونی، اسلواکی، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از جمله این کشورها هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ایوانوف گفت: ‌البته ظرفیت نمایندگی‌های کنسولی در بسیاری از کشورها هم کاهش یافته است. این امر به منظور پیچیده کردن ارائه هرگونه کمک، از جمله به شهروندان روسیه و هموطنان ما که در این کشورها زندگی می‌کنند، انجام می‌شود. این امر در مورد دبیران مطبوعاتی در تعدادی از کشورها هم صدق می‌کند، به طوری که امکان انتقال اطلاعات وجود ندارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: کاهش واقعی حداقل تشکیلات دیپلماتیک ما در تعدادی از کشورها به این معناست که غرب به سمت منزوی کردن روسیه در زمینه‌های مختلف حرکت کرده است.

یوگنی ایوانوف گفت: جنگ ترکیبی غرب با روسیه که مدت‌ها قبل از عملیات نظامی ویژه آغاز شد، به روشن شدن این واقعیت منجر شده که برای سال‌ها دیپلمات‌های ما قادر به کار کامل در کشورهای غربی نبوده‌اند. کنترل کامل سرویس‌های امنیتی غربی به طور قابل توجهی ارتباط با نمایندگان در محافل محلی را مختل می‌کند چرا که آنها می‌ترسند مقامات آنها را به خاطر ارتباط با روسیه مقصر قلمداد کنند. اخراج مداوم، حملات مقامات محلی به مدارس سفارت و صدور ویزا ... نه تنها اجازه کار عادی، بلکه اجازه زندگی عادی را هم نمی‌دهد.

معاون سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین اشاره کرد که خروج از این بحران به تحولات بیشتر بستگی دارد. او تاکید کرد: در هر سناریویی، احیای روابط دیپلماتیک با غرب به سطح پیشین، به تعبیری دشوار، طولانی و تدریجی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها