کد خبر: 538826
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۶:۰۵:۵۱
| |

جانسون با کنایه به چین:

حمله به اوکراین تبعات جهانی دارد

نخست وزیر انگلیس می گوید طنین حمله به اوکراین، نه تنها در اروپا بلکه در آسیای شرقی و تایوان هم شنیده می شود- منطقه ای که چین مالکیت آن را خط قرمز خود می داند.

حمله به اوکراین تبعات جهانی دارد
کد خبر: 538826
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۶:۰۵:۵۱

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که حمله احتمالی روسیه به اوکراین خطر بزرگی است که جهان را تهدید می کند.

به گزارش مهر، به نقل از گاردین، وی در ادامه این ادعا افزود: شوک حاصل از تهاجم به اوکراین، در همه جهان طنین خواهد انداخت و این طنین ها در شرق آسیا و تایوان هم شنیده خواهند شد. این بحران در همه ابعاد بسط خواهد یافت.

البته، جانسون برخلاف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که با اطمینان از قصد روسیه برای حمله به اوکراین سخن می گوید، گفت هنوز مشخص نیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چه خیالی در سر دارد.

او همچنین ضمن ابراز امیدواری برای یافتن راهی دیپلماتیک در راستای حل این بحران، مدعی شد که جهان باید نسبت به تهدید روسیه هوشیار باشد و اروپا هم باید خود را از وابستگی به نفت و گاز پوتین بی نیاز کند.

ادعاهای جانسون در حالی است که طبق برخی فرضیه ها، چین که بارها هشدار داده حتی به قیمت جنگ مانع از جدایی طلبی تایوان می شود، نوع واکنش آمریکا و متحدانش را در قبال بحران اوکراین زیر نظر گرفته است.

همزمان، آمریکا و انگلیس به بحران اوکراین به عنوان فرصتی برای تحریم پروژه نورد استریم ۲ نگاه می کنند که قرار است گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان و از آنجا به سایر نقاط قاره سبز ببرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها