کد خبر: 548790
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۰۹:۴۷:۲۱
| |

سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به آمریکا برای گفت‌وگو درباره ایران

یک مقام امنیتی ارشد رژیم اسرائیل قرار است به زودی به آمریکا سفر کند و با مقامات این کشور درباره ایران رایزنی کند.

سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به آمریکا برای گفت‌وگو درباره ایران
کد خبر: 548790
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۰۹:۴۷:۲۱

مقامات آمریکایی و صهیونیستی می‌گویند که واشنگتن و تل‌آویو قرار است دور جدیدی از رایزنی‌ها را برگزار کنند که تمرکز آن روی برنامه هسته‌ای ایران و مقابله با سیاست‌های منطقه‌ای این کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این گفت‌وگوها در حالی انجام می‌شود که مذاکرات ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با یک وقفه مواجه شده است. دولت بایدن به تازگی بحث درباره سناریویی را آغاز کرده است که در آن، مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نخواهد رسید و توافقی در وین به دست نخواهد آمد. رژیم صهیونیستی نیز در حال اعمال فشار بر دولت آمریکاست تا در صورت وقوع چنین اتفاقی با آنها بر سر “نقشه بی” (Plan B) همکاری کند.

همچنین به گفته مقامات آمریکایی و صهیونیستی، ایال هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی اواخر خفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با جیک سالیوان همتای آمریکایی خود ‌دیدار کند. وی در راس یک هیئت میان سازمانی برای نشست کارگروه راهبردی آمریکا -اسرائیل درباره به این سفر خواهد رفت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یک‌شنبه در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و درباره نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای و چالش‌های امنیتی جهانی ازجمله آن‌چه تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی‌اش عنوان شده، رایزنی کردند.

همچنین دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی درباره این گفت‌وگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: آن‌ها به ویژه درباره  درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا صحبت کردند.

در این بیانیه به نقل از بنت آمده است: من مطمئنم رئیس جمهور بایدن اجازه نخواهد داد که نام سپاه پاسداران حذف شود. اسرائیل موضع خود را درخصوص‌این مسئله مشخص کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها