کد خبر: 545233
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۰۹:۳۲:۳۱
| |

پایگاه خبری اکسیوس:

بلینکن از نخست وزیر اسرائیل جایگزین های برجام را درخواست کرده

وزیر خارجه آمریکا از نخست‌وزیر اسرائیل درخواست کرد تا جایگزین‌های خود برای توافق هسته‌ای با ایران را به وی ارائه کند.

بلینکن از نخست وزیر اسرائیل جایگزین های برجام را درخواست کرده
کد خبر: 545233
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۰۹:۳۲:۳۱

یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم خواستار ارائه جایگزین‌های آن‌ها برای توافق هسته‌ای شده که باعث محدود شدن غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا و به گفته این مقامات، ایران محور دیدارهای بلینکن و بنت در روز یکشنبه بوده است اما علی‌رغم وجود اختلافات میان طرفین، جو گفت‌وگوها پرتنش نبوده است.

این مقامات همچنین گفتند که بلینکن از بنت پرسیده که جایگزین وی برای برجام چیست و چگونه می‌خواهد از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

بنت نیز در پاسخ به این سوال بلینکن مدعی شده اگر ایران بداند آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم‌ها علیه این کشور را به سطح تحریم‌های روسیه می‌رسانند، از غنی‌سازی اورانیوم تا سطح نظامی 90 درصد خودداری خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه توافق هسته‌ای با ایران را یک "چاره موقت برای چند سال" خواند و عنوان کرد که این توافق تنها میلیاردها دلار به ایران خواهد داد تا برای فعالیت‌های منطقه‌ای استفاده کند.

ادعای نفتالی بنت درخصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای درحالی تکرار می‌شود که مقام معظم رهبری در فتوایی، تولید، نگهداری و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند.

مقامات ایران نیز بارها بر اساس این فتوا تاکید کرده‌اند فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و دربردارنده اهداف نظامی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها