کد خبر: 544905
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۱۴:۳۱:۳۹
| |

لاپید: اسراییل و آمریکا اختلافاتی در زمینه توافق هسته‌ای و پیامدهای آن دارند

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری مشترک‌ با همتای آمریکایی‌اش با تکرار ادعاهای این رژیم علیه ایران، گفت، اسراییل و آمریکا به همکاری در راستای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران ادامه می‌دهند.

لاپید: اسراییل و آمریکا اختلافاتی در زمینه توافق هسته‌ای و پیامدهای آن دارند
کد خبر: 544905
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۱۴:۳۱:۳۹

یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در فلسطین اشغالی، درباره رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت: ما اختلافاتی در زمینه توافق هسته‌ای و پیامدهای آن داریم اما گفتمان صریح و صادقانه بخشی از دوام دوستی ماست.»

به گزارش ایسنا، لاپید افزود: اسراییل و آمریکا به همکاری در راستای ممانعت از ایرانی هسته‌ای ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما هر کاری که فکر کنیم لازم است برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران انجام خواهیم داد. هر کاری. از نظر ما، تهدید ایران فرضی نیست. ایرانی‌ها می‌خواهند اسراییل را نابود کنند. موفق نخواهند شد. ما به آن‌ها اجازه نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، ادعاهایی لاپید درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند، تولید و به کارگیری تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

با روی کار آمدن دولت جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ و در اولویت قرار گرفتن احیای توافق هسته‌ای از طریق بازگشت آمریکا به توافق و لغو تحریم‌های ایران در دولت او، واشنگتن از مارس همان سال به مذاکرات وین در راستای احیای توافق پیوست. البته تا کنون، مذاکرات مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده واز طریق نمایندگان کشورهای کمیسیون مشترک برجام در جریان مواضع یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن رویه سابق در قبال برنامه هسته‌ای ایران از جمله در زمان روی‌ کار بودن دولت باراک اوباما که آمریکا به توافق هسته‌ای ایران پیوست و در دولت دونالد ترامپ که این کشور از توافق خارج شد، سعی در کارشکنی در روند مذاکرات وین و منصرف کردن متحدان آمریکایی و اروپایی‌اش از احیای توافق داشته است.

اما با این وجود، دولت آمریکا تاکید داشته است اولویت آن در پیش گرفتن دیپلماسی و بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها