تام نایدز، سفیر آمریکا در اسرائیل:

اسرائیل برای مقابله با ایران چه با توافق یا بدون آن با محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نیست

سفیر آمریکا گفت که اسرائیل اگر بخواهد علیه ایران اقدام کند، چه توافقی بین تهران و قدرت‌های جهانی بشود یا خیر، با هیچ محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نخواهد شد.

اسرائیل برای مقابله با ایران چه با توافق یا بدون آن با محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نیست
کد خبر: 545344
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۱۱:۰۴:۴۲

تام نایدز سفیر آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه گفت که رژیم صهیونیستی اگر بخواهد علیه ایران اقدام کند، چه توافقی بین تهران و قدرت‌های جهانی بشود یا خیر، با هیچ محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نخواهد شد.

به گزارش فارس، وی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ تلویوزیون اسرائیل در پاسخ به این سوال که «آیا ایالات متحده از اسرائیل انتظار دارد در صورت امضای توافق، آرام بنشیند و کاری انجام ندهد»، پاسخ داد: «مطمئناً خیر. ما در این مورد بسیار شفاف بوده‌ایم. اگر توافقی داشته باشیم، دست اسرائیلی‌ها بسته نیست. اگر هم توافقی نداشته باشیم، قطعا دست اسرائیلی‌ها بسته نیست. اسرائیل می‌تواند به هر اقدامی که لازم است برای حفاظت از خود دست بزند».

این دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور (بایدن) هر کاری که از دستش برآید انجام می‌دهد تا مطمئن شود ایران سلاح هسته‌ای ندارد... واضح است که ما می‌خواهیم این کار را از طریق یک کانال دیپلماتیک انجام دهیم.

وی سپس در خصوص وضعیت مذاکرات مذاکرات وین گفت: اسرائیلی‌ها به وضوح می‌دانند که دقیقاً چه خبر است. منظورم این نیست که لزوماً همیشه آن را دوست دارند، اما هیچ رازی در میان نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها