گفت‌وگوی رئیس‌جمهور آمریکا و بِنِت/ بایدن به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که طی ماه‌های آتی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

گفت‌وگوی رئیس‌جمهور آمریکا و بِنِت/ بایدن به سرزمین‌های اشغالی می‌رود
کد خبر: 548722
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۲۱:۴۲:۵۱

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، تشدید تنش‌ها در بیت‌المقدس محور گفت‌وگوی بایدن و بنت بوده است.

بایدن همچنین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که در ماه‌های آتی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که  ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز (یک‌شنبه) با استقرار ۱۴۰۰ نظامی حوالی قدس اشغالی، در حالت هشدار و آماده‌باش کامل قرار گرفته است؛ علاوه بر آن، ۱۲گردان دیگر از نظامیان صهیونیست در امتداد خط تماس با خط سبز مستقر شده‌اند.

 از صبح امروز اشغالگران با اعمال تحریم‌های اقتصادی همگانی در نوار غزه، گذرگاه‌های زمینی خود با غزه را بستند و از ورود ۱۲۰۰۰ کارگر فلسطینی از نوار غزه برای کار به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کردند.

از سوی دیگر، رژیم اشغالگر نیز با انتشار اخباری مبنی بر عدم علاقه ارتش صهیونیستی به پوشش این اقدامات تنبیهی در قالب مسائل اقتصادی، از الفاظ جدیدی برای توصیف مجازات همگانی استفاده کرده و درخواست کرده تا این اقدامات، ابزاری برای فشار غیرنظامی تلقی شود.

با توجه به ارزیابی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که امروز توسط رسانه‌های مختلف این رژیم از جمله «هاآرتص» و «اسرائیل هیوم» منتشر شد، آن‌ها برای تشدید وضعیت اقتصادی غزه، انگیزه‌های سیاسی دارند. مقامات رژیم صهیونیستی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در واقع حماس، خواهان تشدید تنش نظامی نیست.

با وجود این، برآوردهای صهیونیستی که از طریق رسانه‌های رژیم اعلام می‌شود، حاکی از این است که انتظار می‌رود که «وضعیت تنش» در دو هفته آینده به مناسبت‌های مختلف [از مراقبت‌ها در شب قدر ،‌ تا آخرین نماز جمعه] ادامه پیدا کند.

این در حالی است که امروز شبکه صهیونیستی «کان» نیز خبر داده بود فرماندهان نظامی رژیم  به مقامات سیاسی در تل‌آویو توصیه کرده‌اند به شلیک راکت‌ها از سمت غزه پاسخ نظامی ندهند و با گروه‌های مقاومت فلسطین درگیر نشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها