کد خبر: 546872
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۹:۴۱:۳۷
| |

ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و هند درباره تحولات اوکراین برگزار می شود

به گفته کاخ سفید قرار است ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و هند در روز دوشنبه ۱۱ صبح به وقت محلی انجام خواهد شد.

ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و هند درباره تحولات اوکراین برگزار می شود
کد خبر: 546872
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۹:۴۱:۳۷

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز دوشنبه یک نشست مجازی برگزار خواهند کرد. آمریکا هنوز هیچ اظهارنظری درباره موضع بی‌طرفی هند در تحولات اوکراین ارائه نکرده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از فرانس ۲۴، علیرغم فشار آمریکا به کشورهای جهان برای اتخاذ مواضع تند علیه مسکو، دهلی نو همچنان به خرید نفت و گاز روسیه ادامه داده است.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در در بیانیه‌ای گفته بود: بایدن همچنان به رایزنی‌های خود برای تحت فشار قرار دادن روسیه ادامه خواهد داد. به گفته کاخ سفید قرار است ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و هند در روز دوشنبه ۱۱ صبح به وقت محلی انجام خواهد شد.

شرکت دولتی نفت هند از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین حداقل سه میلیون بشکه نفت خام از روسیه خریداری کرده است. بایدن و مودی پیش از این در حاشیه نشست کشورهای گروه۴ متشکل از هند، آمریکا، استرالیا و ژاپن نتوانستند به یک موضع مشترک درباره تحولات اوکراین برسند.

کشور هندوستان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ادعاهای غرب مبنی بر جنایت جنگی نظامیان روسی در اوکراین رای ممتنع داد.

جو بایدن طی یک سخنرانی روز ۲۱ ماه مارس خود کشور هند را با وجود رابطه با روسیه مواخذه نکرده بود و گفته بود که این کشور نمی‌تواند دشمن ایالات متحده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها