کد خبر: 545305
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۷:۴۹:۲۹
| |

کیت بدینگفیلد رئیس بخش ارتباطات کاخ سفید:

برنامه‌ای برای گفت وگوی بایدن و پوتین وجود ندارد

رئیس بخش ارتباطات کاخ سفید اعلام کرد، هیچ برنامه‌ای برای گفت وگو میان جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس او وجود ندارد و هرگونه گفت وگوی نیازمند کاهش جدی تنش‌ها در اوکراین است.

برنامه‌ای برای گفت وگوی بایدن و پوتین وجود ندارد
کد خبر: 545305
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۷:۴۹:۲۹

کیت بدینگفیلد رئیس بخش ارتباطات کاخ سفید اعلام کرد، هیچ برنامه‌ای برای گفت وگو میان جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس او وجود ندارد و هرگونه گفت وگوی نیازمند کاهش جدی تنش‌ها در اوکراین است.

به گزارش ایرنا از  سی ان ان،  این مقام کاخ سفید بامداد جمعه افزود: ما کاملاً واضح گفته‌ایم که هرگونه گفت وگوی مجدد برای دیپلماسی در این سطح مستلزم کاهش قابل توجه تنش‌ها از سوی روسیه است و ما چنین چیزی را ندیده‌ایم. 

آخرین گفت وگوی مستقیم بایدن و پوتین در تاریخ ۱۲ فوریه کمتر از دو هفته قبل از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین انجام شد. 

به گزارش ایرنا،  دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین سه‌شنبه شب به خبرنگاران تصریح کرد، گفت وگو میان آمریکا و روسیه در هر شرایطی لازم است. 

پسکوف با اشاره به اظهارات بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: توهین‌های شخصی بایدن به ولادیمیر پوتین همتای روس خود تأثیر منفی بر روابط دو کشور دارد، اما گفت‌ وگوی مسکو و واشنگتن در هر شرایطی ضروری و به نفع تمام جهان است. 

وی افزود: در هر شرایطی، دیر یا زود روسیه و آمریکا باید در مورد مسائل ثبات راهبردی، امنیت و غیره صحبت کنند. اینها موضوعاتی هستند که فقط ما می‌توانیم و باید در مورد آن‌ها گفت‌ وگو کنیم. 

بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر به لهستان ۹ کلمه بر زبان آورد که به اعتقاد برخی تحلیلگران می‌تواند جنگ در اوکراین را تحت تاثیر قرار داده و واشنگتن را وارد یک جنگ سرد جدید با روسیه کند. 

بایدن شنبه شب در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو پایتخت لهستان گفت: بخاطر خدا این مرد نباید در قدرت باقی بماند. 

پس از این اظهارات، کاخ سفید به سرعت سعی کرد سخنان بایدن را به گونه دیگری توصیف کند و بلافاصله اعلام کرد که بایدن خواستار تغییر رژیم در این کشور نیست. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین در لهستان پوتین را "قصاب" خطاب کرد. پیش از این، بایدن او را "تبهکار" و "دیکتاتور قاتل" خوانده بود. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها