کد خبر: 545149
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۹:۳۹
| |

کیت بدینگ‌فیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید:

ملاقات پوتین – بایدن بعد از تنش‌زدایی در اوکراین ممکن است

مدیر ارتباطات کاخ سفید به خبرنگاران گفت، برگزاری نشستی میان روسای جمهوری روسیه و آمریکا تنها بعد از تشنج‌زدایی چشمگیر در اوکراین ممکن است.

ملاقات پوتین – بایدن بعد از تنش‌زدایی در اوکراین ممکن است
کد خبر: 545149
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۹:۳۹

کیت بدینگ‌فیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید سه‌شنبه گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرده‌اند که مایل به ملاقات یا گفت‌وگوی دوباره با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، او افزود: قصد نداریم شرط و شروطی برای مکالمه مابین رئیس‌جمهور بایدن و پوتین بگذاریم، جز اینکه بگویم ما کاملا شفاف هستیم و بایدن صراحتا عنوان داشته که تشنج‌زدایی ملموس از جانب روسیه و یک تعهد صادقانه و شفاف به دیپلماسی ضرورت دارد.   

روز دوشنبه بایدن گفت که یک ملاقات شخصی جدید با پوتین ممکن است و چشم‌انداز چنین مذاکراتی به دستورکار آنها بستگی خواهد داشت.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، روابط روسیه با آمریکا تیره‌تر شد و تحریم‌های غرب علیه کرملین شدت گرفت. در تازه‌ترین تحولات، آمریکا هشدار جدیدی در خصوص سفر شهروندانش به روسیه صادر کرده است. آمریکا هشدار داد "ممکن است آمریکایی‌ها را در این کشور منزوی و بازداشت کنند."

این هشدار با اشاره به احتمال "آزار و اذیت" شهروندان آمریکایی، تکرار شده است. آمریکا از شهروندانش خواسته بود به روسیه سفر نکنند یا "فورا" این کشور را ترک کنند. علاوه بر این، به آمریکایی‌ها در مورد "اجرای خودسرانه قوانین محلی" هشدار داده شد.

آمریکا ادعا کرده است که گزارش‌های مستمری مبنی بر "انتخاب و بازداشت شهروندان آمریکایی از سوی ارتش روسیه" وجود دارد. در این نامه آمده است: اگر می‌خواهید روسیه را ترک کنید، باید هر چه سریع‌تر خودتان مقدماتش را فراهم کنید. ایالات متحده چند روز پس از اعلام حمله پوتین، فعالیت سفارت و کنسولگری خود در اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها