کد خبر: 546472
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۵:۳۳:۴۹
| |

تلاش آمریکا و مزدورانش برای ایجاد بحران نان در الحسکه

خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا، اجازه نمی‌دهند آرد در الحسکه و القامشلی توزیع شود و نانواییها را نیز پلمپ کرده‌اند.

تلاش آمریکا و مزدورانش برای ایجاد بحران نان در الحسکه
کد خبر: 546472
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۵:۳۳:۴۹

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به تروریستهای آمریکایی هستند، ساکنان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، مزدوران آمریکا، تمامی مسیرهای منتهی به شهر الحسکه را بستند و اجازه نمی‌دهند حتی آرد و مواد غذایی وارد این شهر شود.

به گزارش سانا، این عناصر، در ورودیهای الحسکه مستقر شده‌اند و حتی اجازه نمی‌دهند شهورندان وارد الحسکه یا خارج از آن شوند و از ورود سوخت و مواد غذایی به داخل این شهر جلوگیری کرده‌اند تا در ماه مبارک رمضان، بحران ایجاد کنند.

بنا بر این گزارش، «عبدالله الهصر» رئیس اتحادیه نانوایان الحسکه هم روز گذشته گفته بود که مزدوران وابسته به آمریکا، اجازه نمی‌دهند کامیونهای حامل آرد، به نانواییها برسد و در نتیجه نانواییها نیز بسته خواهد شد.

به گفته الهصر، در نتیجه این اقدامات، نان در الحسکه به شدت کمیاب شده است و عناصر کُرد، حتی نانوایی «البعث» در شهر القامشلی را نیز محاصره کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند در آن نان پخت شود. این شبه‌نظامیان پس از پلمپ این نانوایی، کارگر و شاطر را نیز اخراج کردند.

در همین ارتباط، نیروهای آمریکایی در بهمن ماه گذشته، با یک نقشه از پیش طراحی شده و انفجار ساختگی در برابر زندان «الصناعه» شهر الحسکه،  ۷۵۰ تروریست داعش را از این زندان فراری دادند. در میان عناصر فراری داده شده داعش، شمار زیادی از سرکرده‌های ارشد این گروه حضور داشتند که بیشتر آنان، تبعه خارجی بودند.

 شماری از سرکرده‌های داعش در همان ساعتهای اولیه حمله این گروه به زندان الصناعه، به صورت کاملا هماهنگ، فرار کردند و عناصر آمریکایی، امنیت مسیر تروریستهای فراری به صحرای «البوکمال» در غرب مرزهای سوریه و عراق و شرق ارتفاعات «البشری» در جنوب دیرالزور (شرق سوریه) را تأمین کردند.  هواپیماهای شناسایی وابسته به ائتلاف آمریکا نیز این مسیر را پوشش دادند و امنیت تروریستهای داعشی فراری را تأمین کردند.

 انتقال عناصر داعش، طی چند مرحله و با استفاده از خودرو و چند اتوبوس صورت گرفت و شبه‌نظامیان کُرد نیز وظیفه داشتند که در زندان و مناطق مجاور آن، ایجاد هرج‌ومرج کنند تا نگاهها را از مقصد خودروهای حامل داعش، منحرف کنند. در جریان حملات داعش، از سه نقطه در اطراف زندان عقب‌نشینی کردند تا منفذی برای فرار عناصر داعش به وجود آید؛ عناصری که ائتلاف آمریکا، مقصدشان را مشخص کرده بود.

«مصعب الحلبی»، عضو پارلمان سوریه هم تاکید کرد که اطلاعات آمریکا در حمله داعش به زندان الصناعه در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه دست داشت.

الحلبی تصریح کرد: حمله به زندانی که اعضای سازمان داعش در آن مستقر هستند، با برنامه ریزی و سازماندهی اطلاعات واشنگتن و با هدف توجیه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه انجام شده است به بهانه اینکه گروهک تروریستی داعش همچنان فعال و موجود و منطقه هنوز ملتهب است.

این عضو پارلمان سوریه از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که از اکثریت شبه نظامیان کُرد تشکیل شده و مورد حمایت واشنگتن قرار دارد، خواست تا از وفاداری به واشنگتن دست بکشند. وی همچنین تأکید کرد که آمریکا به دنبال اجرای توطئه ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و تجزیه منطقه و به خصوص منطقه شمال سوریه است.

پیش از این بارها مقام‌های ارشد سوریه درباره ارتباط مستقیم آمریکایی‌ها با داعش صحبت کرده بودند. در همین ارتباط «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه  آبان ۱۳۹۸ گفته بود که «مدیر و صحنه‌گردان (داعش)، خود آمریکاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها