کد خبر: 535326
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۱:۱۲:۴۳
| |

تعداد کشته‌های درگیری زندان غویران سوریه به ۳۷۳ نفر رسید

تعداد تلفات درگیری‌ بین شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» و عناصر تروریستی «داعش» در زندان «غویران» استان الحسکه در شمال شرق سوریه به ۳۷۳ کشته رسیده است.

تعداد کشته‌های درگیری زندان غویران سوریه به ۳۷۳ نفر رسید
کد خبر: 535326
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۱:۱۲:۴۳

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان اعلام کرد که تاکنون ۲۶۸ داعشی، ۹۸ شبه نظامی قسد و ۷ غیر نظامی در درگیری‌های زندان غویران در استان الحسکه کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، گروه معارض مزبور تأکید کرد که با توجه به کشف اجساد بیشتر توسط شبه نظامیان کُرد قسد در عملیات تعقیب و جستجو در ساختمان‌های زندان و محله‌های اطراف، تعداد کشته‌ها احتمالا افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، افزود: این آمار نهایی نیست و اکنون ده‌ها جسد وجود دارد که بیشتر آنها سوخته اند.

درگیری میان شبه نظامیان کُرد و داعش پس از آن روی داد که تروریست ها یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده را در زندان غویران منفجر کردند و پس از این حادثه شهر حسکه به عرصه نبرد میان دو طرف تبدیل شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا کنترل و اداره زندان غویران، واقع در اطراف شهر حسکه را برعهده دارند و این مکان محل نگه داری عناصر دستگیر شده و خانواده های داعشی است.

این نگرانی وجود دارد که هزاران تروریست داعشی بتوانند با فرار از زندان تشکیلات مخوف خود را برای انجام عملیات تروریستی بازیابند.

داعش سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می زنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها