کد خبر: 541499
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۵:۲۹:۴۷
| |

آمریکا تجهیزات نظامی جدید از سوریه وارد عراق کرد

منابع سوری از انتقال تجهیزات نظامی جدید از این کشور به عراق توسط ارتش امریکا خبر دادند.

آمریکا تجهیزات نظامی جدید از سوریه وارد عراق کرد
کد خبر: 541499
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۵:۲۹:۴۷

منابع نظامی در شمال شرق سوریه و در استان الحسکه امروز (شنبه) خبر دادند که ارتش آمریکا اقدام به انتقال سلاح و تجهیزات از پایگاههای خود در این استان به شمال عراق کرده است.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، این کاروان از گذرگاه الولید که آمریکا به شکل غیر قانونی آن را احداث کرده، وارد خاک عراق و از آن‌‌جا به سمت شمال این کشور حرکت کرده است.

این کاروان با ۴۲ کامیون نیمه‌شب راهی عراق شده است که ۴۰ کامیون حاوی سلاح و دو کامیون دیگر تجهیزات لجستیکی بوده است. دو خودروی نظامی ارتش آمریکا نیز این کاروان را پوشش می‌دادند.

بخشی از نیروهای آمریکایی در سوریه در استان الحسکه و دیرالزور و بخشی دیگر در جنوب شرق سوریه واقع در منطقه التنف مستقر هستند و حرکت کاروان‌های نظامی به عراق و بالعکس همواره رخ می‌دهد.

دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان به حضور و فعالیت ارتش آمریکا در خاک خود اعتراض و آن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود اعلام کرده است. هرچند این حضور همواره با مقاومت اهالی منطقه مواجه شده و بارها مردم روستاهای دیرالزور و الحسکه جلوی خودروهای نظامی آمریکایی را گرفته و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها