کد خبر: 546031
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

در آستانه انتخابات لبنان، سفیر عربستان به محل ماموریتش بازمی‌گردد

در حالی که لبنان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی است، یک رسانه کویتی از بازگشت قریب‌الوقوع سفیر عربستان به بیروت خبر داد.

در آستانه انتخابات لبنان، سفیر عربستان به محل ماموریتش بازمی‌گردد
کد خبر: 546031
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۰۸:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- در حالی که لبنان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی است، یک رسانه کویتی از بازگشت قریب‌الوقوع سفیر عربستان به بیروت خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه کویتی الجریده در خبری نوشت، سفرای کویت و عربستان به زودی به محل ماموریت خود در لبنان بازخواهند گشت.

این رسانه کویتی به نقل از یک منبع دیپلماتیک کویتی خبر داد، در چارچوب تصمیم شورای همکاری برای حمایت از لبنان و پشتیبانی اقتصادی (!) از آن، سفرای کویت و عربستان طی چند روز آینده به بیروت بازخواهند گشت.

این منبع به الجریده گفت: کشورهای شورای همکاری به این نتیجه رسیده‌اند که تنها گذاشتن لبنان می‌تواند نتایجی مغایر با منافع کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس داشته باشد از این رو مشخص شد ارزیابی‌های قبلی آنها از شرایط لبنان اشتباه بوده است و به دلایل مختلفی امکان دور شدن از لبنان وجود ندارد چون تحولات عظیم پیش رو در این کشور می‌تواند آن را به پایگاه و خط مقدم کشورهای شورای همکاری در خاورمیانه تبدیل کند.

قرار است در چارچوب طرح شورای همکاری، سازوکار حمایت از لبنان با توجه به اولویت‌بندی‌های مشخصی اجرا شود، که مسائل انسانی و بشردوستانه در رأس آن و بعد از آن هم کمک‌های اقتصادی برای نجات لبنان از فروپاشی و ورشکستگی قرار دارد.

این منبع همچنین فاش کرد، بازگشت سفرای کشورهای شورای همکاری با تغییر مواضع سیاسی کشورهای مذکور همراه خواهد شد.

به گفته منبع مذکور، نماد تغییر بازگشت ولید البخاری سفیر عربستان است که با بازگشتش مراسم افطار گوناگونی برای شخصیت‌های لبنانی از گرایش‌های مختلف برگزار خواهد شد، مراسمی که بیشتر ابعاد سیاسی دارد و در راستای پیشبرد روند انتخابات پیش رو در این کشور (در راستای اهداف ریاض) برگزار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها